CCOO organitza dues assemblees a Cornellà perquè les persones treballadores defineixin les prioritats sindicals

Amb la participació de Javier Pacheco, secretari general de CCOO Catalunya

La seu comarcal de CCOO al Baix Llobregat acollirà dues noves convocatòries de l’Assemblea Sindical Oberta (ASO). Es tracta de part del procés participatiu en què les persones treballadores debaten i són consultades sobre l’estratègia que ha de prendre CCOO de Catalunya durant els propers anys.

Per tercera vegada, l’ASO esdevindrà el punt de trobada entre el sindicat, la seva afiliació i les entitats per esbrinar les seves preocupacions, interessos, idees i propostes. L’objectiu és definir i preparar, amb pràcticament un any d’antelació, els eixos de debat del 13è Congrés de CCOO de Catalunya, previst per a l’any 2025.

Anteriorment es van realitzat dues edicions de l’ASO, els anys 2015 i 2020. A la darrera, més de 26.000 participants de tota Catalunya van validar les propostes finals que van sortir d’aquell procés.

Es situaran reflexions com les següents:

• Què en pensen les treballadores i els treballadors sobre l’emancipació dels joves, el perill l’ascens de la ultradreta, el temps de treball o com garantir els drets de les persones?
  • Com s’ha d’assolir un habitatge digne, amb els preus desbocats del mercat immobiliari i l’escassa oferta que caracteritzen el Baix Llobregat i el seu entorn?
  • Quins nous drets calen per assolir un treball veritablement digne?
  • Com garantim l’accés a polígons industrials com el Pratenc, Almeda, El Pla o Can Amat?

En el cas de CCOO Baix Llobregat s’han programat un total de 5 assemblees, que formen part de les prop de 100 que el sindicat està organitzant arreu de Catalunya. Demà es celebraran dues assemblees a la seu de CCOO Cornellà (carretera d’Esplugues, 68), la primera a les 10 hores i la segona a les 18.

Javier Pacheco, secretari general de CCOO Catalunya, dinamitzarà la convocatòria del matí. Estarà acompanyat de Josep Maria Romero, secretari general de CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf, i de Mónica Alarcón, secretària de dones, polítiques d’igualtat i LGTBI del mateix territori.

A l’assemblea de la tarda la dinamització anirà a càrrec de José Antonio Hernández, secretari general de la federació d’Indústria de CCOO Catalunya. També hi participaran els dos membres abans esmentats de la direcció de CCOO Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf.

L’accés a aquestes ASO és lliure, però es recomana realitzar una inscripció prèvia via el codi tipus QR que s’indica al cartell informatiu dels actes, per qüestions d’espai.

Hores d’ara, prop de 300 persones ja hi han confirmat la seva assistència.