CCOO organitza a Vilafranca un acte per protegir les dones als centres de treball i per reivindicar els plans d’igualtat

En el marc de Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones

CCOO de l’Alt Penedès organitza un acte sota el lema “EINES PER PROTEGIR-NOS EN EL MÓN LABORAL”. Es tracta d’una jornada reivindicativa emmarcada dins dels actes que el sindicat fa al voltant del 25 de novembre, Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones.

Enguany es vol conscienciar a les persones treballadores i als seus representants legals sobre la importància d’incloure els protocols de violència masclista dins dels plans d’igualtat.

CCOO insistirà en la denúncia d’aquelles empreses que no comptin amb un Pla d’igualtat o amb protocols davant l’assetjament sexual i per raó de gènere. El sindicat també reivindica incorporar protocols davant violència masclista.

La violència envers les dones no es pot erradicar sense conscienciació de l’existència d’un problema social, i no puntual. Cal una d’educació en igualtat, però el paper no és només de les escoles sinó també de les famílies. Tanmateix, també les empreses i les administracions públiques són clau per a una conscienciació social (sensibilització dins l’àmbit laboral), per a una integració laboral sobretot de les dones víctimes de violència.

Per això CCOO ha d’aprofitar l’oportunitat que brinden els plans d’igualtat i  ha de vetllar perquè siguin reals i efectius, donant-los la importància que tenen, no només dins l’empresa sinó també en la negociació col·lectiva i en tota la societat.

Es fa necessari defensar i protegir els drets de totes les persones treballadores, en particular de les dones, que han de poder viure a resguard de tota violència, tant en l’àmbit laboral, com en el privat.

L’acte de CCOO tindrà lloc a la seu del sindicat de Vilafranca del Penedès (plaça del Penedès, 4), el dijous, 30 de novembre, de 10 a 12 hores. Hi haurà ponències, la projecció de vídeos i la lectura d’un manifest, tot obert a la participació de la ciutadania.

També es farà un recordatori de les víctimes de la violència masclista durant l’any 2023. #S’HaAcabat