CCOO defensa al Penedès la plena ocupació, salaris, habitatge i democràcia

El sindicat organitza la 2a edició de la paella popular per celebrar el 1r de Maig a Vilafranca del Penedès

CCOO celebrarà el diumenge, 5 de maig, a partir de les 13 hores, la paella popular per segon any consecutiu a la plaça Penedès de Vilafranca del Penedès. El primer sindicat del territori valora que la conquesta de drets, en bona part com a resultat dels acords sobre la reforma laboral, l’increment SMI, els acord sobre sistema de pensions, etc., han significat importants millores, però encara hi ha molts reptes pendents.

A l’Alt Penedès necessitem avançar en la reindustrialització del teixit productiu amb criteris de sostenibilitat, reforçar els serveis públics i incrementar salaris que compensin els nivells d’inflació. També constatem actituds anti sindicals per part de certes empreses, que amenacen la llibertat sindical que el que cal és avançar en la democratització dels centres de treball. CCOO mostra la seva preocupació per la situació del sector del vi i del cava, que està sent colpejat pels impactes del canvi climàtic, amb episodis cada cop més virulents per al camp. Necessitem avançar en mesures preventives i de flexibilització del marc normatiu al sector, tant des del punt de vista productiu com de les relacions laborals. Per això no hem acceptat, a l’igual que no ho ha fet l’autoritat laboral, la sol·licitud de Freixenet d’aplicar un expedient de regulació temporal d’ocupació que hauria afectat a més de 600 persones que hi treballen.

Respecte a les Eleccions al Parlament de Catalunya, CCOO insta a la ciutadania a participar massivament i a donar suport a les propostes que apostin per l’aprofundiment democràtic, els reforç dels serveis públics, la fiscalitat suficient i progressiva, la igualtat d’oportunitats, el treball de qualitat, els salaris dignes i les polítiques d’habitatge avançades.

El dinar popular de Vilafranca, on participaran més de 120 delegats i delegades del sindicat, estarà acompanyada per música, i comptarà amb la salutació de l’Alcalde, Francisco Romero, i la intervenció sindical de Josep M. Romero, secretari general de CCOO del territori. També es preveu l’assistència de diferents representants comarcals de diverses forces polítiques.