CCOO Anoia organitza una nova caminada reivindicativa a Collbàs

El 10 de març i a l’entorn del Dia Internacional de les Dones Treballadores

Avui, dia 8 de Març, es commemora el Dia Internacional de les Dones Treballadores. Hi arribem amb millores per a la qualitat de la feina de moltes dones a partir dels avanços que han significat la darrera reforma laboral, les pujades del SMI o la implantació de plans d’igualtat a moltes empreses.

Tot i això, les treballadores encara pateixen en major mesura la precarietat laboral i una taxa d’atur més elevada. La bretxa salarial entre ambdós gèneres s’ha vist lleugerament reduïda, però els homes encara cobren de mitja més d’un 25% que les dones, segons dades de l’Agència Tributària i els estudis sindicals.

Aquest 8M CCOO presenta, entre d’altres, les següents reivindicacions:

• Reduir de manera progressiva la jornada laboral, sense reducció de salaci.
  • Avançar en polítiques de conciliació dels temps socials i laborals.
  • Arribar a un pacte estatal integral sobre les cures.
  • Crear un registre públic i obligatori dels protocols d’assetjament sexual.
  • Increment salarial per als sectors més feminitzats.
  • Impulsar polítiques preventives amb perspectiva de gènere.
  • Implementar permisos per conciliar la vida laboral, personal i familiar amb garanties i sense penalitzacions.
  • No vincular el permís de lactància al permís per cura de menors.
  • formar i educar per sensibilitzar i erradicar els estereotips que discriminen les dones.
  • Canviar les polítiques de cures, de manera negociada, per dignificar la vida de la  gent gran a les residències o a les seves llars. Millorar les polítiques de salut i les condicions de vida d’aquest col·lectiu.

Des de fa dies, el sindicat té en marxa un conjunt d’activitats per celebrar i reivindicar el 8M. Una d’aquestes és la que organitzar CCOO de l’Anoia des de 2013. Es tracta d’una caminada oberta a tothom, que es farà el proper diumenge, dia 10, a les 9 hores a Can Titó (Vilanova del Camí, davant la porta d’entrada al camp de futbol). El recorregut arriba a l’ermita de Collbàs, al municipi de Carme.

La pujada té un sentit marcadament reivindicatiu de la igualtat de drets entre homes i dones, però també incorpora l’objectiu de gaudir en companyia d’un interessant entorn natural, amb el paisatge de Montserrat i d’Orpinell de rerefons. També es compartirà un esmorzar, ja tradicional, a base de “migas”.

La Caminada a Collbàs, té un traçat de poc més de 10 kilòmetres i uns 250 metres de desnivell. No presenta una gran dificultat, tot i que s’ha de considerar que es fer per pistes forestals.

La participació a la caminada és gratuïta i resta oberta a tothom, però cal inscripció prèvia mitjançant el telèfon 93 805 04 94 o l’adreça electrònica [email protected]. I té una plana web pròpia, que incorpora un mapa del recorregut i més dades:

Web Caminada a Collbàs