CCOO Anoia organitza un debat sobre la necessitat de desplegar les energies renovables amb urgència

Amb la presentació del Diccionari de la Transició Energètica

Aquest dijous, 7 de juliol, CCOO Anoia, organitza la presentació del llibre “Diccionari de la Transició Energètica”. Es tracta d’un col·loqui d’absoluta actualitat a la comarca, que comptarà amb la presència del seu autor, Salvador Salat. L’acte es fa en col·laboració amb la llibreria Aqualata i l’Ateneu Igualadí. La Sala de Socis d’aquesta entitat acollirà l’activitat a les 19 hores (al carrer Sant Pau, 9, d’Igualada).

La garantia d’abastiment energètic, la implantació de les renovables a Catalunya o les polítiques industrials que cal implementar a cada nostra, formaran els temes a tractar. Salat, enginyer industrial per la UPC, consultor energètic, empresari i divulgador, parlarà sobre la necessitat d’accelerar el desplegament de les renovables al nostre país, per reduir la nostra dependència energètica alhora que per avançar cap a un model descarbonitzat que ens permeti lluitar de manera efectiva contra el canvi climàtic.

CCOO comparteix l’anàlisi sobre la necessitat d’augmentar l’eficiència energètica i d’avançar urgentment en generació d’energia renovable. Hem d’assegurar el subministrament energètic a la ciutadania i al nostre teixit productiu, alhora que reduir dràsticament les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle, acomplint els acords internacionals pel clima i les diferents regulacions existents. I tot això ho hem de fer pensant en un canvi de model productiu que aposti per una economia circular de més valor afegit, treball digne i transició energètica.

Catalunya està molt endarrerida vers els objectius climàtics i energètics que ha situat el mateix Govern de la Generalitat, la planificació estatal o els compromisos internacionals. Necessitem passar d’un model basat en combustibles fòssils i en les centrals termonuclears de Tarragona cap a una xarxa de generació distribuïda, que repartís per tot el territori els projectes i l’activitat productiva (és a dir, l’ocupació), descartant els d’impacte més negatiu i triant les opcions que ens permetin avançar i superar una paràlisi que ja fa temps que dura. Les moratòries tants sols beneficien als oligopolis que s’estan enriquint, encara més, durant aquest any.

Una bona implantació de projectes d’energia renovable milloraria les condicions de vida de les zones rurals, convertint-les en proveïdores d’un servei que estimularia la cooperació entre el món rural i l’urbà. Tant la Conca d’Òdena, com tota l’Anoia, podrien recuperar valor i creació d’ocupació a les zones més despoblades i amb més baixa activitat econòmica.

La presentació del llibre i el debat sobre energia estaran moderats per Jose Manuel Jurado, secretari de Sostenibilitat de CCOO al territori i membre del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya. L’accés és lliure per a les persones interessades en contrastar opinions sobre aquest tema cabdal.