2a edició Marxa Climàtica Garraf

CCOO Garraf organitza una segona marxa climàtica al municipi d’Olivella

En el marc del 5 de juny, Dia  Mundial del Medi Ambient, CCOO organitza una marxa climàtica a Olivella, amb un recorregut que s’endinsa dins el Parc Natural del Garraf.

Es tracta de la segona edició d’una activitat que pretén fer un apropament als valors naturals d’aquesta comarca, amb especial atenció als problemes relacionats amb l’emergència climàtica. L’any 2019, i dins d’un projecte europeu anomenat Life Clinomics, CCOO  va impulsar una marxa similar entre Canyelles i Olèrdola, que va ser un èxit de participació i valoració.

La sortida del proper diumenge també permetrà l’aproximació de les persones participants al gran patrimoni social i cultural del Garraf, que moltes vegades no compta amb el reconeixement que es mereix. El camí ens permet apropar-nos a la sorprenent flora del Parc del Garraf, a murs i barraques de pedra seca, a vinyes i oliveres… A més, hi inclou sorpreses que s’hi aniran descobrint.

Es tracta d’una ruta circular, de dificultat mitjana i de poc més de 6 quilòmetres (incloent-hi l’opció de pujar al Castell Vell), amb un desnivell aproximat de més de 300 metres, superable per a la majoria de persones sense problemes de mobilitat, i amb una durada estimada de 3 hores.

Aquesta activitat de CCOO Garraf està oberta tothom que vulgui participar i el punt de trobada serà la plaça Major d’Olivella, el dia 6 de juny a les 9 hores.

La marxa compta amb el suport de l’Ajuntament d’Olivella, el Consell Comarcal del Garraf i la Diputació de Barcelona, i la col·laboració de Centre per a la Sostenibilitat Territorial.

A l’inici de l’acte, l’alcaldessa d’Olivella, Marta Verdejo, i el coordinador de CCOO Alt Penedès-Garraf, Albert Rodríguez, hi faran un petit parlament.

Amb aquest tipus d’activitats, CCOO reivindiquem un model de desenvolupament més sostenible, just i inclusiu. Les nostres comarques requereixen l’aposta per una economia verda, que posi al centre les persones a través de sectors innovadors, que impulsi la qualificació i la formació de la gent treballadora i que sigui conscient de la potencialitat del patrimoni industrial, natural i cultural de casa nostra.

Itinerari del recorregut:

Galeria d’imatges