CCOO presenta una denúncia contra Nylstar a la Inspecció de Treball per impagament de salaris

Aquest matí, CCOO d’Indústria de Catalunya ha presentat una nova denúncia a la Inspecció de Treball contra l’empresa Nylstar (Blanes) per l’impagament de les nòmines d’agost. Aquesta és la segona denúncia, ja que el mes passat ja n’havia presentat una per l’impagament dels salaris de juliol, cosa que deixa els treballadors i treballadores en una difícil situació econòmica. Davant d’aquest escenari, CCOO exigeix a l’Administració que faci les gestions oportunes per reclamar a l’empresa el pagament dels salaris que deu a la plantilla.

Lamentablement, el pas del temps ha donat la raó a CCOO en la seva falta de confiança en l’actual direcció de Nylstar, que continua incomplint els acords signats el passat 2 d’agost amb UGT, acords que CCOO no va signar perquè no oferien garanties de futur. Després d’un mes i mig, l’empresa no ha aportat cap mena de capital per recuperar l’activitat ni ha pagat els salaris pendents de juliol i agost. A data d’avui, tampoc ha presentat concurs de creditors encara i, tot i que té marge fins a finals d’octubre per fer-ho, aquesta demora va en contra dels interessos dels treballadors i treballadores.

Per aquests motius, CCOO d’Indústria reclama a la Generalitat que, com a creditora de l’empresa, faci les gestions oportunes amb la màxima celeritat possible per poder desbloquejar aquesta situació i instar un concurs de creditors, que es fa necessari, ja que l’empresa no paga el préstec que li va concedir l’Institut Català de Finances l’any 2011 (dels 4 milions d’euros rebuts, només n’ha retornat 758.149). Així mateix, CCOO demana a l’Administració catalana la seva intervenció per agilitzar aquest procés i garantir que l’afectació per als treballadors i treballadores de Nylstar sigui la mínima possible.

CCOO continuarà duent a terme les accions jurídiques i sindicals oportunes per exigir la màxima responsabilitat jurídica als accionistes i gestors de l’empresa i poder garantir el cobrament dels salaris i les possibles indemnitzacions a les quals tenen dret els treballadors i treballadores de Nylstar.