CCOO rebutja l’ERO presentat per Nylstar per acomiadar 73 treballadors

CCOO d’Indústria de Catalunya rebutja l’ERO que ha presentat la direcció de Nylstar (Blanes), adduint motius econòmics, de producció i organització, per acomiadar 73 treballadors dels 219 que té actualment en plantilla. CCOO exigeix a la direcció de Nylstar la retirada de l’expedient i que s’assegui a negociar mesures no traumàtiques per a la plantilla, així com un pla d’inversió financera que doti de liquiditat l’empresa.

CCOO també denuncia que els treballadors i treballadores que s’havien de reincorporar avui a la feina, després d’estar 4 mesos afectats per un expedient de regulació temporal, han estat obligats a fer vacances, una decisió que l’empresa ha pres unilateralment, sense arribar a un acord amb el comitè d’empresa. Així mateix, CCOO alerta que alguns treballadors no han cobrat la nòmina del mes de juny.

D’altra banda, divendres la direcció va anunciar al comitè la modificació de les condicions laborals que planteja per modificar els horaris de treball de les seccions de filatura, magatzem de recuperació, conservació permanent i empaquetatge de cops i bobines.

CCOO recorda que en els darrers 8 mesos, els treballadors ja han patit dos expedients temporals i un canvi d’horaris a la secció de fabricació de fil.