El musical IsaVel arriba al Teatre Municipal en ple #Girona10

El dissabte 25 i diumenge 26 de gener 2014, en ple #girona10, arribarà al Teatre Municipal de Girona el musical “IsaVel”. Molt ben rebut per públic i premsa en les primeres funcions realitzades fins ara (Figueres i Sant Feliu de Guíxols), aquest musical -com segurament ja sabreu- recupera la figura d’Isabel Vila, una catalana universal biografiada per l’inoblidable Francesc Ferrer i Gironès. També va ser descrita per un altre il.lustre gironí, Carles Rahola, com a “heroica” per la seva valenta participació al Foc de la Bisbal. Partidària dels Republicans Federals (proto-independentistes de l’època), va ser la primera catalana sindicalista i primera directora d’una escola, entre d’altres coses. Havia nascut a Calonge el 1843, però, com ha dit un crític empordanès, “sembla ben bé una dona del nostre temps”. No es tracta, doncs, d’una obra “historicista”, sinó, com ha dit d’“un gran musical que emociona tot el qui el veu”.

Basat en una obra de Toni Strubell i Trueta, el musical compta amb la direcció de l’acreditat director Kim Planella, amb l’extraordinària música dels mestres Antoni i Marc Mas (disponible en CD) i amb els genials actors Carlos Gramaje (el Saïd de “Mar i Cel”) i Iris Vilà (La Dama del Ritz) en els papers principals (Pere Caimó i Isabel Vila), ben assistits per grans veus com les de Marta Prieto, Carles Casanovas (Port Bo), Susanna del Saz, Indira Ferrer-Morató, Karl Svensson, Jordi Gràcia i Francesc Saez-Cervantes, entre d’altres. També compta amb l’acompanyament de quinze bons músics de la Giorquestra de Girona. Tota la informació a  www.isavel.cat

Si en voleu entrades (a 30, 20, 15, 10€), en podeu trobar a la Llibreria les Voltes de Girona (Plaça del Vi, al costat de l’Ajuntament), a www.isavel.cat , o amb una petició de reserva a  [email protected] . Futures funcions a Palafrugell (8.2.2014), Terrassa (8.3.2014) i Sabadell (23.3.2014) abans de l’esperada estrena a Barcelona (10.9.2014).