La plantilla ratifica el preacord assolit a Danone, que millora les condicions de sortida de les persones treballadores

La plantilla de Danone ha ratificat amb una amplíssima majoria el preacord assolit dilluns al vespre pel comitè d’empresa i la direcció, després d’hores de reunió amb la mediació del Departament de Treball, per al tancament de la planta de Parets del Vallès. Tot i que no s’ha pogut tirar enrere la decisió de l’empresa, s’ha aconseguit millorar substancialment les condicions de sortida de les persones que hi treballen, prioritzant mesures no traumàtiques.

Per una banda, s’ha acordat un pla de prejubilacions per a les persones que tinguin a partir de 55 anys en data 31 de desembre de 2025, mitjançant un conveni especial amb la Seguretat Social que assumirà l’empresa. També complementarà les prestacions de les persones que s’acullin al pla amb un escalat en funció de l’edat: d’entre el 70 % i el 85 % del salari per al col·lectiu d’entre 55 i 59 anys, del 70 % al 90 % del salari per al col·lectiu d’entre 60 i 62 anys i del 100 % del salari a partir dels 63 anys. A més se’ls manté l’aportació al pla de pensions fins a l’edat de jubilació i l’assegurança de salut durant 2 anys.

Per a la resta de persones s’ha acordat una indemnització equivalent a 45 dies de salari brut per any treballat fins a l’11 de febrer de 2012 i de 33 dies per any des d’aquella data, amb un màxim de 24 mensualitats. També s’abonaran una suma lineal en compensació de l’antiguitat i en reconeixement per la dedicació a l’empresa, a més d’una gratificació especial per persona per la seva implicació en les feines de continuïtat de l’activitat ordinària fins al cessament definitiu de l’activitat a la planta de Parets del Vallès.

Un cop finalitzada la seva relació contractual, es mantindrà durant uns mesos l’assegurança de salut i s’oferirà un programa de recol·locacions per ajudar les persones afectades a trobar una nova ocupació.

L’acord assolit també preveu un pla de recol·locacions en altres plantes del grup Danone, concretament s’ofereix la possibilitat de trasllat de 37 persones a la planta que Danone té al País Valencià, a Aldaia. Les persones que s’hi acullin rebran una ajuda econòmica per al trasllat i també se’ls ajudarà a trobar un habitatge i un centre educatiu en cas de tenir fills. També s’ofereix un programa d’orientació per a la parella.

Per últim, l’acord també preveu que en cas que es trobi una nova societat que es faci càrrec de les instal·lacions de Parets del Vallès per a la seva reindustrialització, tindran prioritat per incorporar-se al nou projecte les treballadores i treballadors de l’antiga Danone.