La plantilla d’Ascable Recael inicia aturades contra la modificació de jornada que els està aplicant unilateralment l’empresa

La plantilla d’Ascable Recael, a les Franqueses del Vallès, ha iniciat avui aturades d’una hora per torn, amb caràcter indefinit, en defensa de les seves condicions laborals, després que la reunió celebrada aquest matí, amb la mediació de l’Administració, hagi finalitzat sense acord.

La direcció de l’empresa ha decidit de manera unilateral aplicar una modificació horària al conjunt de treballadors i treballadores, sense negociar-la prèviament amb la representació de la plantilla. L’empresa ha suprimit els 15 minuts de descans, que es consideraven com a temps efectiu de treball, i des del mes de gener obliga la plantilla a fer una pausa diària de 21 minuts que no computen com a temps de treball, la qual cosa suposa un increment de la jornada de fins a 8 dies a l’any per als treballadors i treballadores.

CCOO insta la direcció d’Ascable Recael a seure a negociar amb la representació de la plantilla per trobar una solució consensuada que no suposi un perjudici per a les persones que treballen a l’empresa.