Des de CCOO de Catalunya denunciem que la convocatòria de vaga indefinida a la  Mancomunitat de la Malla obeeix a motius oportunistes del sindicat convocant

No donarem el nostre suport a una vaga convocada al marge de la plantilla, del comitè d’empresa i dels altres sindicats

Des de CCOO volem explicar el nostre refús a la vaga indefinida convocada en solitari per UGT a la Mancomunitat de la Malla, que ha actuat al marge del comitè i dels altres sindicats, en un procés que va iniciar convocant pel seu compte assemblees sobre les valoracions dels llocs de treball i que culmina ara en una vaga que no compta ni amb la unitat sindical ni amb el suport de tota la plantilla.

A CCOO de Catalunya sabem que la vaga és una de les eines més potents que les persones treballadores tenen al seu abast per fer valdre els seus drets, i, per tant, convocar-les-hi sense un consens ni garanties d’éxit és malbaratar l’esforç de la plantilla. Això és doblement greu si la convocatòria es fa no per un conflicte relacionat amb els drets laborals, sinó per un enfrontament electoralista entre el sindicat convocant i la direcció de l’empresa.

D’altra banda, volem recordar que sense prescindir de les eines de lluita sindical, s’està negociant per millorar les condicions retributives. Per una banda, s’ha tancat una valoració de llocs de treball que suposa una millora econòmica generalitzada i per l’altra hi ha un compromís de negociació retributiva sobre aspectes del conveni col·lectiu que confiem que millorin en general les condicions de treball i especialment en el cas del personal de planta i de recollida. Aquesta negociació, inicialment prevista per al mes de setembre, des de CCOO hem demanat avançar-la al mes de juny. També, arran d’una proposta de CCOO, davant de qualsevol discrepància amb els resultat de la valoració de llocs de treball, es pot recórrer a una comissió de garanties constituïda a aquest efecte, que analitzarà cas per cas. Igualment ens oferim, des de la secció sindical de CCOO, a acompanyar el corresponent procés de reclamació de qualsevol treballador que ho necessiti.