Preacord en el conveni de Girbau, un avenç per a la plantilla

CCOO d’Indústria valora positivament el preacord de conveni col·lectiu assolit amb la direcció de Girbau, ja que suposa un avenç i una millora importants en matèria econòmica per al conjunt de la plantilla. Un acord que recull les principals propostes que CCOO, que té gairebé tota la representació del comitè d’empresa, s’havia marcat en aquesta negociació i que ha estat ratificat per les treballadores i treballadors de Girbau per una amplíssima majoria, amb un 92,01 % de vots a favor. La signatura del conveni es farà durant les properes setmanes.

El preacord assolit estableix una vigència de 3 anys (2023-2025) i s’han pactat uns increments salarials que milloren l’acord de l’AENC: un 4,5 % per al 2023, un 3,5 % per al 2024 i un 3 % per al 2025, amb una clàusula de revisió salarial tècnica vinculada a l’IPC real de Catalunya, amb un màxim d’un 1 % per a cada any de vigència.

A més, s’han frenat les intencions de l’empresa, que pretenia eliminar i congelar alguns conceptes salarials del conveni, que s’ha aconseguit que es mantinguin, com la garantia del 100 % del sou en situació d’incapacitat temporal o els quinquennis.

Un altre aspecte destacat és que s’ha inclòs dins el salari de conveni i per a tothom una prima que li faltava cobrar al col·lectiu d’indirectes (magatzem i oficines), d’aquesta manera s’aconsegueix una igualtat real en la política salarial entre els diferents col·lectius. També s’ha pactat un nou escalat de la paga variable de la prima de resultats.