Acte homenatge als “Abogados de Atocha” el 28 d’abril a Granollers

Per honrar la memòria sindical democràtica, CCOO VORMAROS organitzem un acte de record i homenatge al grup “d’Abogados de Atocha”, que van patir un brutal atac a la vida humana el 24 de gener de 1977. Aquest acte tindrà lloc el 28 d’abril a les 17h a la sala “la Tela” del Museu de Ciències Naturals de Granollers, al C/ Palaudàries, 102 de Granollers. Comptarem amb la participació d’Alejandro Ruiz-Huerta, advocat supervivent d’aquest col·lectiu, un testimoni excepcional que ens explicarà la terrible experiència patida. També seran presents Alba Barnusell, Alcadesa de Granollers, Javier Pacheco, Secretari General de CCOO de Catalunya, i Juan Jiménez, Secretari General de CCOO VORMAROS. Presentaran l’acte Rase Soldevilla, Secretària d’EESS, Dona i LGTBI de CCOO VORMAROS, i Quim Fornés, Responsable de Cultura i Medi Ambient de CCOO VORMAROS. Durant l’acte, l’Esteve Bosch ens recitarà algunes poesies i també es farà entrega del pin commemoratiu a aquelles persones que compleixen 25 anys d’afiliació.

Aquest mateix 28 d’abril, a les 13:30h al nostre local de Granollers també acollirà un acte commemoraitu on es descubrirà una placa que donarà nom a la nostra sala d’actes que passarà a ser “Sala Abogados de Atocha”. A aquest acte també intervindrà Alejandro Ruiz-Huerta i Juan Jiménez.

L’atemptat als Abogados de Atocha, una acció criminal contra els drets laborals i la democràcia.

El 24 de gener del 1977, un grup de pistolers de l’extrema dreta, vinculat a l’Estat franquista, va trucar al despatx dels advocats i advocades laboralistes situat al carrer d’Atocha, 55, de Madrid, van entrar, pistola en mà, i van assassinar quatre advocats i un sindicalista, Luis Javier Benavides Orgaz, Serafín Holgado de Antonio, Ángel Rodríguez Leal, Javier Sauquillo Pérez del Arco i Enrique Valdelvira Ibáñez.

L’atemptat també va deixar malferides greus quatre persones més, Dolores González Ruiz, Luis Ramos Pardo, Alejandro Ruiz-Huerta i Carbonell i Miguel Sarabia Gil,  totes elles membres del Partit Comunista d’Espanya i de CCOO.

El nostre sindicat reivindica la memoria d’aquelles persones que van lluitar pels drets laborals i la democracia i que que van patir la repressió feixista amb la seva propia vida, com els sempres inolvidables companyes i companyes del col·lectiu d’abogados de Atocha.