Notícies sobre la creació d’un únic ens públic de la sanitat Lleidatana

CCOO estem d’acord a integrar sota un únic ens gestor tots els serveis sanitaris públics de Lleida i evitar situacions absurdes com que una Gerència Territorial de l’ICS hagi de fer acords estratègics amb una altra Gerència Territorial de l’ICS. CCOO creiem que aquest ens gestor que hauria d’unificar tots els serveis sanitaris públics hauria de ser la Gerència Territorial de l’ICS. Per a això, només caldria integrar la resta de serveis sanitaris públics a l’ICS, la qual cosa permetria assolir els objectius que, segons el Govern, té aquesta reforma. Veure notícia relacionada.

Aquesta secció sindical us informarà puntualment de totes les reunions a les quals assistim com a secció sindical de CCOO a GSS.

El passat 3 de març de 2014 varem assistir a la reunió mantinguda amb la diputada de la CUP, Sra. Isabel Vallet Sanchez, a l’Hospital Arnau de Vilanova on hi havia representants dels treballadors de Hospitalària HUAV, primària ICS, i nosaltres com a secció sindical GSS. La Diputada va expressar els seus temors al canvi de model que podria ser una privatització de la sanitat. Veure opinió CUP.

Avui, 6 de març de 2014, ens hem reunit amb els diputats Sra. Sara Vila i el Sr. Joan Herrera d’ICV (veure notícia relacionada). De l’Hospital de Santa Maria hi havia la Secció Sindical de SATSE i CCOO.

Aquesta secció sindical ha expressat les inquietuds que comporta la unificació de tota la hospitalària de Lleida i l’atenció primària si aquesta integració no es 100% pública “creiem que rere les bones intencions s’amaga la intenció del conseller Boi Ruiz d’iniciar el tantes vegades anunciat procés de desballestament de l’ICS, com a pas previ per introduir capital privat i posteriorment privatitzar-lo totalment”.

Lleida, 6 de març de 2014

Veure la notícia en pdf