El Tribunal Suprem dona la raó a CCOO: el període de IT en el sector de la Dependència sí que computa com a temps de treball per a generar dies d’assumptes propis

El Tribunal Suprem resol dues qüestions clau sobre els 4 dies de lliure disposició del Conveni de la Dependència interposats en dos processos independents

  • Es poden gaudir anticipadament sense haver treballat el temps previ? (qüestió presentada per UGT).

Per a gaudir cada dia de lliure disposició és necessari haver treballat 3 mesos previs per cada dia.
No existeix dret automàtic a anticipar els dies.
El gaudi depèn del temps efectivament reportat.
L’empresa pot concedir acomptes, però no està obligada.

  • Els períodes d’incapacitat temporal (baixa mèdica) compten com a temps treballat per a generar aquests dies? (qüestió presentada per CCOO).

El Tribunal Suprem conclou que el temps d’Incapacitat Temporal (IT) SÍ QUE compta per a generar els dies de lliure disposició.

Aquesta sentència avala la interpretació dels permisos impulsada per CCOO, reforçant les nostres demandes en defensa dels drets de les persones treballadores.