CCOO i UGT signem el III Acord de les condicions de treball del personal estatutari de l’Institut Català de la Salut

Els sindicats UGT i CCOO de Catalunya hem signat avui, 22 de novembre, el III Acord de les condicions de treball del personal estatutari de l’ICS després de quasi disset anys de vigència del II Acord, ja que valorem positivament les millores laborals i retributives de totes les categories professionals a qui representem.

Després de gairebé dos anys de negociacions, hem pogut arribar a acords en matèries transversals que afecten el conjunt de treballadors i treballadores del sector. Entre aquestes millores destaquem: una rebaixa de la jornada anual tant diürna com nocturna, accessibilitat sense diferenciació per motius de vinculació contractual tant als sistemes de carrera professional com al cobrament d’objectius, així com també increments retributius en els plusos de nocturnitat en dissabtes i diumenges.

A banda d’això, hi ha pujades salarials en diferents complements, dels quals la mesa sectorial tenim la competència, així com un compromís de rebaixar la jornada que es dictamini en l’àmbit de la Funció Pública i la requalificació professional, que serà d’aplicació immediata quan s’acordi en l’àmbit estatal corresponent.

L’acord, finalment, ha estat signat també pels sindicats SATSE i Metges de Catalunya, presents igualment a la mesa sectorial de l’ICS.

El que ens pertoca ara és continuar reivindicant millores i interpretacions favorables dins la Comissió de Seguiment de l’acord esmentat.

Barcelona, 22 de novembre de 2023