CCOO demana al Departament de Salut incrementar plantilles davant l’augment de contagis per virus respiratoris

Davant l’increment notable de contagis per virus respiratoris entre la població, ja sigui per grip estacional, per grip A o per COVID, des de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya demanem al Departament de Salut que reforci totes les plantilles tant de l’àmbit hospitalari com de l’àmbit d’atenció primària.

S’han fet molts contractes programa adreçats a professionals durant aquesta època, però que trobem que són insuficients pel nombre de casos atesos, i més encara quan a Catalunya encara no s’ha arribat al pic màxim de nombre de contagis, segons informa la mateixa Conselleria de Salut.

Arreu dels territoris hospitals estan patint amb la mateixa casuística: pacients acumulats a passadissos en espera de ser atesos i que en alguns casos han superat les 12 hores per ser avaluats i iniciar tractaments, cosa que s’agreuja si calen ingressos a planta, perquè l’espera de llit encara és més elevada. La situació no és millor als centres d’atenció primària i a les urgències ateses als CUAP.

Per tot plegat, des de CCOO també demanem habilitar àrees específiques que diferenciïn els casos de patologies respiratòries de la resta d’urgències a fi d’evitar més contagis.