COMUNICAT 7. Conveni de majoristes de fruites i verdures de Barcelona

La patronal incompleix el seu compromís de presentar propostes a la mesa de negociació

A la reunió celebrada ahir, 17/09/2025, amb la patronal, esperàvem que complissin el compromís adquirit de presentar una proposta completa de plataforma. No només han incomplert la seva promesa, sinó que han presentat un document amb tan sols dos punts, amb unes pretensions de signatura de conveni molt allunyades de les nostres expectatives i que suposen una falta de respecte al conjunt de les persones treballadores del sector. 

Proposen:

  • Increment salarial per al 2025 segons l’IPC.
  • Sense clàusula de revisió salarial.
  • Vigència del conveni: 1 any.
  • Signatura de taules salarials i negociació de la resta de punts de la plataforma a un any vista.

CCOO d’Indústria hem manifestat amb total claredat que no acceptarem, en cap cas, la signatura d’un conveni en aquests termes deshonestos.

  • No acceptarem increments salarials per al 2025 per sota del 3 %, tal com estableix l’AENC.
  • Rebutgem un conveni sense clàusula de revisió salarial mínima de l’1 % que garanteixi la recuperació del poder adquisitiu.
  • Per descomptat, no renunciem a la nostra plataforma reivindicativa i als temes plantejats, entre d’altres, classificació, reducció de jornada, millora de permís de malaltia i accident, etc.

Finalment, s’ha fixat una nova data de negociació per al 3/11/2025, en què si la patronal manté aquesta postura dilatòria i inactiva, ens plantarem mobilitzacions al sector.

PER UNA NEGOCIACIÓ DEL CONVENI JUSTA, PARTICIPA!

ÉS EL TEU CONVENI, SÓN ELS TEUS DRETS!

Afilia’t! Contacta