Els empresaris no acudeixen a la mesa negociadora
Ahir, 28/04/2026, vam mantenir la sisena reunió del conveni col·lectiu. La mesa estava composta per CCOO, UGT i els ADVOCATS de la patronal. Aquesta és la tercera reunió en què una vegada més els empresaris no acudeixen, i una vegada més CCOO hem reclamat la seva presència deixant meridianament clar que la no assistència dels empresaris a la taula de negociació és una manca de respecte a la pròpia taula de negociació i al conjunt de les persones que treballen al sector.
Un cop iniciada la reunió, hem intercanviat textos i hem explicat detalladament els continguts dels temes següents:
- Mesures contra la violència de gènere i sexual.
- Mesures per a la igualtat i no discriminació de les persones LGTBI.
- Adaptació dels permisos retribuïts del conveni a la Llei de famílies.
- Contracte manufacturer (jubilació parcial).
- Treball a distància.
- Mútues, plus tòxic penós, perillós.
- Delegats/ades de medi ambient.
No hi ha hagut avenços importants en aquesta reunió, encara que s’han repassat tots els documents i textos.
Finalment, hem quedat per al dia 12 de maig. Enviarem noves propostes de redacció i hem agendat una nova reunió per al 26 de maig.
ÉS EL TEU CONVENI, DEFENSA’L!
