La patronal manté la seva postura de retallades en les seves propostes
El passat 27/06/2025 hem tingut la quarta reunió del conveni col·lectiu, en què la postura patronal continua sent de retallades de drets i de propostes econòmiques que ens porten a una pèrdua de poder adquisitiu els propers anys. En concret, plantegen un conveni de dos anys en els termes següents:
- Dos anys de conveni.
- Increments d’un 2,5 % i un 2,35 % per al 2025 i el 2026, respectivament.
- Clàusula de revisió a aplicar el 2027, sense endarreriments.
- Vacances de 21 dies a l’estiu, amb una clàusula que permeti modificar-les en altres períodes.
- Eliminar el permís de 12 hores.
- No actualització de permisos retribuïts.
Després d’un recés i davant la negativa dels sindicats, van fer una nova proposta en els termes següents:
- Increments d’un 3 % i un 2,75 % per al 2025 i el 2026, respectivament.
- Mantenir la clàusula de revisió actual al 85 %.
- No absorció i compensació.
- Ampliació del contracte per circumstàncies a 12 mesos.
- Vacances de 21 dies a l’estiu, amb una clàusula que permeti modificar-les en altres períodes.
CCOO hem manifestat de manera clara la no-acceptació d’aquestes condicions insuficients en un moment dolç de l’economia i la indústria, en què, al nostre entendre, és el moment de recuperar poder adquisitiu i millorar drets.
Un cop finalitzada la reunió, hem quedat per a la propera 16/07/2025.
Per un conveni digne, PARTICIPA!
