El Ministeri de Sanitat es compromet a organitzar un grup de treball per a revisar les funcions de les professions sanitàries

Se li va traslladar al Ministeri de Sanitat diverses propostes relacionades amb el col·lectiu de TCAIs:

• La culminació de la Disposició Transitòria Tercera del EBEP, una disposició que avui dia és anacrònica, perquè està impedint la vigència de l’article 76 del EBEP i el nou model de classificació professional d’acord amb el model europeu. Aquesta competència és de la Taula General, però demanem al Ministeri el seu suport davant una futura negociació d’un nou acord en el si de la Taula General.

• La necessitat de revisar les funcions del col·lectiu, que encara estan vigents en la majoria de les Comunitats les funcions definides en l’Estatut de personal sanitari no facultatiu de les institucions sanitàries de la Seguretat Social, aprovat per Ordre de 26 Abril de 1973, que no es corresponen amb les funcions que es vénen desenvolupant en els centres sanitaris. En aquest apartat el Ministre es compromet a obrir un grup de treball amb les Comunitats, que són les que tenen les competències actualment per a desenvolupar les funcions, dins de la Comissió de Recursos Humans del Sistema Nacional de Salut (SNS), que funcionarà paral·lelament amb la participació de les organitzacions sindicals. Aquest requisit és indispensable perquè el INCUAL, que ha compromès reobrir el debat de les qualificacions del col·lectiu TCAI, pugui reconèixer una demanda històrica del col·lectiu per a situar la qualificació en Tècnic Superior.

CCOO, conjuntament amb la Plataforma Nacional de Tècnics Sanitaris C1, seguiran amb la pressió que sigui necessària perquè aquests compromisos es converteixin en realitat. Són reivindicacions històriques i legítimes, i entenem que el moment és ara, previ a la negociació dels Pressupostos Generals de l’Estat, que és on s’han de contemplar aquests acords per la repercussió econòmica que comporta.

Font: FSS-CCOO