Malgrat els esforços de la plantilla

CCOO denuncia incompliments dels acords a la Fundació Casa Asil de Sant Andreu del Palomar

La Fundació Casa Asil de Sant Andreu del Palomar de Barcelona, és una Fundació Privada fundada l'any 1865, que com a activitat a part de serveis d'educació a infants i a joves, ofereix atenció a les persones grans des del seu origen, i és en aquesta activitat on hi ha l'origen dels conflictes laborals.

Com a Conveni ens veníem regint pel Conveni de la Sanitat Privada, però arrel de la Reforma Laboral, van aprofitar per aplicar a les noves contractacions el Conveni Estatal de la Dependència, després d’una llarga i dura oposició amb el Comitè d’empresa que van finalitzar amb un Tribunal Laboral de Catalunya l’octubre de 2012. La durada d’aquest acord havia de ser fins el desembre de 2015.

A banda d’aplicar aquest el Conveni Estatal de la Dependència (amb condicions molt precàries), també es va ampliar la jornada en 53 h anuals per al torn de dia i en 78h per al torn de nit, i congelació salarial.

A canvi de tots aquests empitjoraments de les condicions laborals, l’empresa es compromet a mantenir l’ocupació i la qualitat assistencial i que s’aplicarien les puges salarials contemplades al conveni.

Durant aquest temps, l’empresa millora els seus beneficis, fa importants inversions i contracta alts càrrecs, i és quan el comitè d’empresa exigim la part de l’acord a què l’empresa es va comprometre, però només trobem rebuig per contesta.

En l’actualitat portem un any emplaçant al Patronat a complir i fent-los saber que les treballadores hem estat un exemple de professionalitat a l’hora d’assolir els nous reptes que se’ns han plantejat, com ara, el projecte “Com a casa”. I davant la seva negativa rotunda, hem iniciat les reivindicacions, i és per això que cada dilluns i cada dijous de 13.30h a 16.00h sortim al carrer per reclamar l’inici d’unes noves negociacions i recuperació dels drets laborals.

05/02/2018

Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya | Avís legal | RSS |

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios