Sessió ordinària de 10 de febrer de 2017 (2a part del 27 de gener )

Mesa Sectorial de l'ICS

Punts tractats a la sessió d’avui:

• Situació de la Sentència respecte al concurs-oposició de l’ICS P-2010:
Davant dels nous aconteixements, dels que us hem anat informant puntualment, ens confirmen que dilluns dia 13 es donarà publicitat dels nous admesos i exclosos en base a la nova plantilla.
La novetat és que en 1 sola diligència per tal de simplificar faran totes les comunicacions dels terminis del procés.
Segons els càlculs, els nous aptes seran menys que les 216 places vacants que van quedar, i els nous no aptes (menys de 10) els informaran personalment de la nova situació.
En el nou acte d’elecció, la gent tindrà l’opció de quedar-se en el l’equip i torn que fa ara si així ho prefereixen.
A la propera reunió de seccions sindicals ho explicarem amb més detall.

• Informació sobre convenis de col.laboració ICS_IDI:
Des de CCOO manifestem la nostre preocupació en aquest tema ja que la plataforma de tècnics de radiologia de la Vall d’Hebron ha convocat una vaga per al proper dia 20 de febrer on expliquen que un dels motius és que el 28 de febrer passaria e ser IDI. Des de l’ICS ens ho desmenteixen, i no hi cap previsió de signar cap nou conveni de col.laboració. Seran les gerències territorials que hauran de clarificar les situacions de cada lloc, però no hi ha res nou sobre la taula.
Ens entreguen tots i cadascun dels convenis signats fins a la data d’avui i les seves pròrrogues.

• Tancament presó Model:
Davant els nous aconteixements sobre es tancament, se’ns proposa la creació d’un grup de treball per parlar de les condicions i criteris. CCOO hi estem d’acord. Resta de sindicats també.
Ja vam dir que afecta a 38 professionals. I segons l’Acord d’integració, es tirbarà a convocar un nou concurs restringit de mobilitat voluntària que afectarà al 10% de tots els centres (igual que l’anterior), però la novetat és que afectarà al 100% de la plantilla fixa de la Model. Seria una mesura més i el personal podria triar anar a un altre centre penitenciari o bé a un centre d’atenció primària (si la SAP hi ha centre penitenciari). En aquest sentit, seria tot com l’anterior concurs de mobilitat restringida.
Des de CCOO fem la petició, que donat que ara el motiu principal és el tancament de la presó Model, si no es podria fer mobilitat a primària sense el requisit que la SAP disposi de centre penitenciari. Es tractarà i valorarà en el grup de treball.

• Informació de la convocatòria actual de concurs-oposició detorn lliure 2015:
Sobre això, només comentar que durant aquesta 2a quinzena de febrer de 2017 es publicaran les puntuacions, la presentació de mèrits seria al març 2017 i la previsió d’incorporació de les places sobre el juny 2017.

• Formació de reciclatge obligatòria fora d’horari laboral:
Considerem que en determinats àmbits tant de primària com d’hospitalària s’està obligant a realitzar llargs reciclatges sense cap cobertura legal, i és una manera de tenir mà d’obra gratuïta. Tots ens manifestem en contra. Si que hi estem d’acord amb el reciclatge però dins de l’horari laboral.
La Direcció de RRHH ens demanen casos o llocs concreta, que per part de CCOO ja hem facilitat.

• Nomenaments de personal facultatiu sense especialitat comunitaris i no comunitaris per a Medicina Familiar i Comunitària:
D’entrada, ens informen que això no es pot fer però hi ha determinades especialitats on no es troben professionals. Només en aquests casos, s’agafa personal extracomunitari i / o sense l’especialitat.
En aquest sentit es contempla en Sentència del Tribunal Suprem com a garantia del manteniment de l’assistència. En aquest cas, no es pot fer contracte estatutari però si laboral.
Un altre problema afegit amb què ens trobem és que hi ha un percentatge alt de metges estrangers que fan la formació de l’especialitat aquí, però que quan acaben retornen al seu país (aproximadament un 40%).

• Informació sobre equips de transplantament: informació sobre els diferents models als territoris, com es paga i en quins conceptes:
Aquí ens confirmen el que ja sabíem: i és que hi ha una diversitat de remuneracions tant en quantitat com en concepte en els diferents hospitals on es realitzen els trasplantaments i les extraccions d’òrgans.
Manifesten la dificultat amb què es troben ja que estan a l’espera de rebre la informació dels diferents territoris.
Des de CCOO exposem que si tanta dificultat suposa, el que han de fer és posar-ho a les taules retributives i que tots els professionals, davant la mateixa feina cobrin el mateix i per als mateixos conceptes ja que som la mateixa empresa.
Ens contestaran la propera sessió de Mesa Sectorial.

• Horari tancament dels CAPS: fins a les 20 hores com a màxim:
Hi ha gerències que tanquen a les 20h i d’altres a les 21h. És un tema que s’està analitzant i ens comunicaran la decisió.

• Petició jornada ordinària de 35 hores setmanals:
Es fa la petició generalitzada de rebaixar la jornada com a Andalusia i altres CCAA a 35h/setmanals. La resposta és que la continuïtat pressupostària no ho permet, i des de CCOO sol.licitem que com a mínim hauríem de tornar a la jornada que teníem l’any 2012, és a dir a les 1599 hores diürnes i a les 1445 hores nocturnes. També insistim en la resta de temes que estan en l’actualitat a la Mesa General de Funció Pública (DPO, carrera professional, 30 hores per indisposició...).

• Informació del personal afectat per la creació de l’ABS Vilafranca 2 al SAP Alt Penedès-Garraf:
En aquest punt, ja us vam passar escanejada la documentació del nombre del personal afectat. Es tracta d’un canvi voluntari però els professionals que ho facin hi haurà un canvi de nomenament, de centre a SAP, ja que els Estatuts de l’ICS així ho preveuen.

• Torn obert de paraules:
  • Ens passen la relació de metges que contractats per l’ICS i que presten serveis fora de l’ICS.
  • Ens passen l’evolució d’absentisme entre 2008-2016.
  • També informació del cost de l’enquesta PARTICIPA.

12/02/2017

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios