Sessió del 12 de desembre de 2014

Comissió de Seguiment del Pacte de mobilitat voluntària

Personal de gestió i serveis
La majoria de categories han obtingut com a destinació la primera opció, més del 80% dels professionals que han sol·licitat el trasllat i, exceptuant els zeladors/es, a tothom se li ha assignat la primera o segona opció.
Un 12,5% dels administratius/ives, un 3,76% dels auxiliars administratius/ives i un 16,94% dels zeladors/es no han aconseguit cap dels destins que havien sol·licitat.
L’ICS ha dit que:
Totes les assignacions s’han fet estrictament per ordre de llista, excepte si el treballador/a tenia nomenament de CAP i volia la mateixa SAP. En aquest cas l'assignació era directa.

Personal sanitari
A totes les categories el nombre de sol·licituds ha estat inferior al de places ofertades, excepte en odontologia, que hi havia 28 places i 46 sol·licituds.
CCOO hem preguntat a l'empresa sobre la valoració de la Carrera professional de la campanya del 2014; l’ICS ha respost que, d’acord amb les bases, no es pot valorar, ja que la resolució de carrera és posterior a la publicació de la convocatòria.
Han desglossat les sol·licituds de DSI segons el lloc de treball actual. De 888 de les sol·licituds (la resta són de treballadors/es no ICS), 785 tenen el lloc de treball actual en un hospital i 103, a primària. No han facilitat el desglossament de la resta de categories; ho hem demanat i el compromís és que ens donaran la informació.
Informació sobre la variació de plantilla estructural de diplomats sanitaris des del 2013 fins al 2014.
Al document de garanties del pacte es va establir el compromís de mantenir la plantilla, és a dir, no utilitzar els trasllats per reduir-la. A la sessió anterior vam demanar dades sobre aquest tema; la informació que ens dóna l’ICS és que la plantilla, el novembre del 2013, era de 9.655, i després del procés de mobilitat restringit d’infermeria, el novembre del 2014 és de 9.648.

Torn obert de paraules
CCOO hem preguntat si l'oferta de les vacants de les gerències de Lleida i l'Alt Pirineu es veurà afectada per la creació del consorci. Recursos Humans ha respost que, de moment, són places de l’ICS i es convocaran com a la resta del territori.

16/12/2014

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios