Obert el termini d’inscripció als cursos gratuïts per a professionals del sector privat, concertat, farmàcia, dependència i funeràries

Avui, 31 d’octubre del 2014, s’obre el termini per a la inscripció als cursos gratuïts 2014-2015 dirigits a professionals de l’àmbit sanitari i sociosanitari privat i concertat, oficines de farmàcia, dependència, ajuda a domicili i funeràries

Cartell

Com cada any, la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO) intenta cobrir amb la seva oferta de plans formatius la majoria de les necessitats i expectatives formatives del personal d’aquests sectors. Aquest any, tot i que el Govern ha imposat una nova reducció dels fons (al voltant del 75% entre les dues últimes convocatòries), la FSS-CCOO segueix treballant en l’actualització i millora de la formació que promou i imparteix. REQUISITS Per poder participar és requisit indispensable ser treballador o treballadora en actiu del sector corresponent a l’inici del curs en què hagi estat seleccionat -per imperatiu de l’Administració-, el que s’ha de justificar presentant una fotocòpia de la capçalera de la nòmina i del document nacional d’identitat (DNI). També poden participar en aquests cursos les persones que acreditin trobar-se en situació d’atur. És molt important recordar que l’Administració va suprimir, en convocatòries anteriors, la modalitat d’impartició “a distància”, per la qual cosa tots els cursos s’impartiran en teleformacióPer aquest motiu, també serà requisit indispensable disposar d’un ordinador amb accés a Internet i un compte de correu electrònic. INSCRIPCIÓ Pots inscriure’t a través de l’espai de formació de la web de la FSS-CCOO (http: //sanidad-formacion.ccoo.es), prement sobre la comunitat autònoma del lloc de treball del sol·licitant, o del lloc de residència en cas de ser aturat, on apareixerà la informació completa sobre cada acció formativa oferta. Complint amb el compromís de GARANTIA DE QUALITAT de la FSS- CCOO: • Tots els cursos dirigits al personal sanitari estan acreditats per la Comissió de Formació Contínua del Sistema Nacional de Salut (SNS). És possible que, durant el procés de “reacreditació” dels cursos, el nombre de crèdits es vegi modificat per resolució de l’Administració. • Tots els cursos dirigits al personal no sanitari tenen reconeixement oficial. A QUI VAN DIRIGITS? És important recordar que els col·lectius als quals, de manera prioritària, van dirigits aquests plans són: – Dones. – Persones amb discapacitat. – Persones de baixa qualificació: – Si són ocupats grups de cotització (nòmina) 06, 07, 09 o 10. – Si són desocupats, que no estiguin en possessió d’un carnet professional, certificat de professionalitat de nivell 2 o 3 , títol de formació professional o d’una titulació universitària. – Majors de 45 anys. – Joves menors de 30 anys. – Treballadors de petites i mitjanes empreses (PIMES, menys de 250 treballadors). – Aturats de llarga durada (que faci almenys 12 mesos en els 18 mesos anteriors a la selecció que estiguin inscrites com a demandants d’ocupació a l’oficina d’ocupació). La FSS-CCOO promou aquest pla formatiu a través de subvencions públiques, per això ha de ser especialment curosa amb el tractament que se’ls dóna. El fet que siguin cursos gratuïts per als participants pot portar a abandonaments que no tinguin una justificació. En aquest cas, el sindicat es reservarà per a properes convocatòries el dret a no admetre alumnes que hagin abandonat algun curs sense la justificació deguda. LA TEVA FORMACIÓ, EL NOSTRE COMPROMÍS. Afilia’t a la FSS-CCOO!