CCOO rebutja l’ERO que ha presentat Leitat i exigeix a l’empresa una solució que permeti garantir el futur de l’activitat i dels llocs de treball

CCOO d’Indústria de Catalunya rebutja l’ERO que ha presentat Leitat per a l’extinció de 160 llocs de treball, ja que considera que les causes que addueix l’empresa no justifiquen l’expedient i denuncia que la situació actual és fruit de la mala gestió empresarial. Leitat pretén tancar el centre de treball Welab, de Barcelona, i acomiadar les 69 persones que hi treballen, les altres 91 persones treballen en diferents centres que la companyia té al Vallès Occidental. En la darrera reunió la direcció de Leitat ha rebaixat en quaranta persones l’afectació als centres vallesans.

CCOO adverteix que amb aquest expedient es posa en risc la viabilitat futura de la companyia, per aquesta raó insta la direcció de Leitat a retirar l’ERO i a buscar una solució negociada que permeti assegurar la continuïtat de l’activitat i dels llocs de treball.

Davant d’aquest escenari s’ha convocat una concentració aquest divendres, 15 de març, a les 8 h, davant l’edifici R6 de Leitat (c. de Rivadeneyra, 6, Barcelona) contra el tancament del centre de treball Welab i contra la pèrdua de llocs de treball.

CCOO recorda que Leitat és una empresa puntera en recerca i desenvolupament de tot tipus que treballa en projectes d’investigació tant per a administracions públiques (UE i Generalitat) com per a empreses privades, que en els darrers anys ha incrementat la seva facturació de manera sostinguda, amb un increment d’un 13 % durant el 2023.