CCOO lamenta profundament la mort del seu històric sindicalista de Sabadell, Lluís Casanovas

L’any 2012 va rebre la Medalla al Treball President Macià

L’històric sindicalista Lluís Casanovas i Riera ha mort avui a l’edat de 77 anys. El nostre estimat Lluís Casanovas va néixer a Barcelona, l’any 1944. Va ser un gran sindicalista i també durant un temps capellà que va desenvolupar la seva tasca en l’àmbit dels joves, l’entorn obrer i en els moviments de cooperació a Sabadell.

En Lluís va estudiar filosofia i teologia al Seminari de Barcelona. L’any 1967 es traslladà a Sabadell, on entrà en contacte amb CCOO i participà en reunions i manifestacions, així com en la fundació del Centre de Joves del Poblenou de la Salut. S’ordenà capellà el 1969 en els barracons del barri, fets servir com a església. Com a capellà obrer, aprofundí en la seva participació social, sindical i política. Paral·lelament a la seva tasca de capellà, de la qual va renunciar a qualsevol remuneració econòmica, es guanyava la vida fent classes de geografia i història en una acadèmia, mentre que a la nit col·laborava voluntàriament a l’escola obrera del carrer de Sant Quirze de Sabadell. Més endavant canvià les classes pel treball manual en diverses empreses del metall, el transport, el sector tèxtil i químic, on participà en accions reivindicatives que el portaren a ser acomiadat en diverses ocasions. L’any 1973 deixà de ser capellà per casar-se, tot i que va continuar treballant socialment en la mateixa línia. L’any 1983 aprovà oposicions de conserge a l’Ajuntament de Sabadell, on va treballar en diverses funcions fins al 2008, en què es va jubilar. Durant 20 anys va ser delegat de CCOO al Comitè d’Empresa de l’Ajuntament, i va portar a terme de manera conjunta i participativa amb la resta de la plantilla una tasca per tal d’aplicar millores salarials i socials, així com un treball solidari.

Vinculat a moviments de cooperació, fou responsable durant molts anys de la Fundació Pau I Solidaritat i col·laborà també amb la Fundació Sabadell Solidari.

Actualment participava en la Coordinadora Un Altre Món és Possible i era afiliat a la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya. Va participar en la comissió promotora de la Universitat Popular de Sabadell i en la fundació de l’Entesa per Sabadell. .

L’any 2012 va rebre la Medalla al Treball President Macià de la Generalitat de Catalunya. La seva pèrdua ha colpit a la família de CCOO. Mai l’oblidarem.

La sala de vetlla s’obrirà demà diumenge, 9 de maig al Tanatori de Sabadell i el comiat tindrà lloc dilluns, 10 de maig, a les 12 hores.