Accident mortal d’un treballador a DHL Parcel de Santa Perpètua de Mogoda

Dimarts passat dia 5 de març va sofrir un aixafament l’Àngel, xofer de DHL Parcel, quan estava a l’espera de finalitzar la càrrega per iniciar la seva ruta. El 8 març no va poder superar les lesions sofertes per l’accident i es va certificar la seva defunció a l’Hospital Taulí de Sabadell.

CCOO ja vam posar els mesos anteriors en coneixement de la Inspecció de Treball el Pla de circulació i els riscos als quals estaven exposades les persones en el centre de treball: col·lisions, atropellaments i/o aixafaments. Riscos agreujats per la realització de les obres d’adequació que s’estan realitzant, l’empresa ja estava avisada i des del comitè de seguretat i salut no es va implantar cap mesura preventiva correctora per evitar-los.

Ara queda un camí de calvari per a la família que evidentment exigirà una assumpció de responsabilitats de les parts implicades en el reconeixement dels fets. Denunciem també que la multinacional no va informar la família de l’accident en el moment, va fallar qualsevol protocol de comunicació, se’n van assabentar per tercers. Lamentem la falta d’humanitat que ha demostrat l’empresa en un moment tan complicat per la família de l’Àngel.

Volem agrair al Servei del 061 i a l’Hospital Taulií la celeritat, la dedicació i els esforços per intentar salvar la vida d’Àngel.

També volem fer una denúncia pública de la Inspecció de Treball, ja que, si la tramitació de les denúncies es fes amb celeritat, es podrien salvar vides.

Estem a l’espera de l’activació/aplicació de mesures correctores al més aviat possible dels protocols fallits, així com de les mesures preventives pertinents perquè aquesta sigui l’última desgràcia, que no la primera, que sofrim a DHL.

El nostre més profund condol a la família. CCOO ens posem a la disposició de la família i amistats per al que calgui en aquesta situació tan terrible.