NaturAntaix anuncia concurs de creditors i l’acomiadament de 86 treballadors a la Sénia

El Comitè d’Empresa anuncia una ofensiva “institucional” i mobilitzacions per aconseguir la continuïtat de l’empresa i “salvar” part dels llocs de treball

L’empresa de fabricació de mobles de la Sénia, Naturantaix, ha anunciat al Comitè d’Empresa la intenció de presentar concurs de creditors per extingir l’activitat, deixant
els seus 86 treballadors al carrer. Els sindicats UGT i CCOO han
anunciat avui que no accepten la decisió i que lluitaran per aconseguir la continuïtat de l’empresa i ‘salvar’ llocs de treball. De fet, des dels sindicats s’acusa la direcció del
grup Antaix de voler liquidar una activitat que encara consideren viable, ja que encara té clients i encàrrecs. De fet, denuncien la voluntat del grup Antaix de continuar l’activitat amb la resta
d’empreses del grup -entre les quals ISénia, Talleres Vega, Tansénia,
Flendil o Decorantaix, que ocupen, en total, uns 60 treballadors més- un
cop s’hagi desprès de Naturantaix. “El que no pot ser és que si hi ha beneficis es reparteixin al grup, però per als deutes es deixi l’empresa en solitari”, ha dit Ivan Escolar, representant de CCOO al Comitè d’Empresa. Els sindicats ja han advertit que reclamaran al grup Antaix que assumeixi les conseqüències
econòmiques i que “pagui per la principal empresa que li va donar el nom”.
I és que els treballadors d’Antaix han estat patint tres
ERO de suspensió temporal i un d’extinció en els últims quatre anys i molts dels 86 treballadors actuals -dels 400 que va arribar a tenir l’empresa- han consumit ja bona part del seu atur.

Davant d’això, el Comitè i els sindicats han anunciat una ofensiva per defensar no només els llocs de treball, sino també una empresa que indirectament dóna feina a més de 200 treballadors més i, en general, per salvar el sector del moble de la Sénia. En aquest sentit, han anunciat que “demanaran auxili” a les institucions, reunint-se amb
l’alcaldessa de la Sénia, el Consell Comarcal, la Diputació de Tarragona
i amb els grups polítics del Parlament. “No es pot deixar perdre una
empresa com aquesta”, han afegit.

El responsable de la
Intercomarcal de Construcció i Fusta de CCOO a Tarragona, Máximo
Escolar, ha fet una crida als empresaris per “salvar el sector
del moble a les Terres de l’Ebre”, que ocupa unes 2.000 persones a la
comarca. El proper dilluns, el Comitè d’Empresa reunirà els treballadors de NaturAntaix per explicar-los les novetats envers el concurs de creditors i decidir les mobilitzacions que s’han d’emprendre.