CCOO volem el 6% del PIB per Educació a Catalunya

L’educació és un pilar fonamental per assolir una societat més justa, cohesionada i democràtica. Parlem, evidentment, de la formació d’infants i joves a les aules, però també de l’educació al llarg de tota la vida, del lleure, de la universitat, de les escoles bressol… Totes les facetes del fet educatiu són importants per a la gent treballadora.

Des de CCOO volem assegurar que, com a mínim el 6 % de tota la riquesa que es genera a Catalunya (el PIB), es destini al finançament públic de l’educació, des de les diferents administracions implicades. Això ja ho estableix la Llei d’educació de Catalunya (LEC), però no s’està complint i, des de les retallades de 2010, s’han deixat d’invertir molts diners en educació: només som en el 3,82 % del PIB.

Aquesta manca de finançament afecta directament la situació de l’educació al nostre país: centres en mal estat, ràtios altíssimes, desenvolupament insuficient de l’educació inclusiva, fracàs escolar d’un 12 % o abandonament escolar prematur d’un 14,8 %, entre d’altres.

Un 6 % del PIB suposaria un increment d’inversió que faria possible abaixar les ràtios, disposar de noves i millors infraestructures, garantir l’educació inclusiva i l’erradicació de la segregació escolar, revertir les retallades, ampliar els recursos per impulsar la immersió lingüística, homologar les condicions de tots els professionals, fer realitat la coeducació, universalitzar l’etapa del 0-3, garantir places públiques per a tothom que vulgui optar a l’FP, enfortir la universitat pública, fer realitat el menjador universal i gratuït, atendre els ensenyaments de règim especial, ampliar les beques…

Per fer possible aquest 6 % del PIB hem engegat, amb la participació de diferents associacions i col·lectius de l’àmbit educatiu i social, una iniciativa legislativa popular (ILP). És un mecanisme de participació democràtica que fa possible que la ciutadania, directament amb la seva signatura, porti a debat al Parlament un projecte de llei. Necessitem recollir un mínim de 50.000 signatures de persones majors de setze anys i censades a Catalunya.

El conjunt de CCOO de Catalunya i la resta d’entitats que donen suport a la ILP, intentarem fer el possible perquè els plecs de signatures arribin, no només als centres educatius, sinó també a tots els centres de treball i als carrers i places dels nostres pobles i ciutats. Properament, recollirem tota la informació de la campanya a la web volem6percent.cat. Us animem a participar-hi signant-hi, recollint signatures, convidant-nos a presentar la ILP al vostre centre de treball o barri… Tenim sis mesos per fer arribar al Parlament aquesta iniciativa. Comptem amb tu, perquè gent com tu, millora el món!

Mercè Puig Cañellas
Secretària General de CCOO de Tarragona