La secció sindical de CCOO a l’Ajuntament de Reus denuncien la inacció del govern local

Els representants de totes les seccions sindicals de l’Ajuntament de Reus i la representació dels organismes autònoms, han fet acte de presència al ple de l’Ajuntament d’avui 15 de març, per denunciar públicament la inacció del govern municipal davant les diverses problemàtiques que des de fa temps s’estan tractant sense trobar cap solució efectiva.

Els representants del sindicat han exposat com la manca d’eficiència en la resolució de conflictes amb la plantilla, per part de l’equip de govern de l’Ajuntament de Reus, ha arribat a un punt insostenible. Aquesta situació ha motivat la convocatòria d’una sèrie d’actes reivindicatius, acordats ahir en assemblea de treballadores i treballadors de l’ajuntament, per exigir canvis immediats i productius.

L’Ajuntament de Reus incompleix reiteradament el conveni, el personal de la Guàrdia Urbana fa més d’un any que no cobra les indemnitzacions estipulades per danys personals. La relació de llocs de treball de l’Ajuntament segueix després de dos anys sense manual propi que especifiqui les tasques de cada categoria professional. Es perpetuen contínuament cessions il·legals de treballadors creant brigades externes del consistori. S’incompleix contínuament la Llei Orgànica de Llibertat Sindical, ja que deneguen les hores sindicals als delegats i delegades de la Guàrdia Urbana i del personal de consergeries. Aquí només enumerem les més destacades, però la llista d’incompliments i d’ineficiències del govern de l’Ajuntament de Reus arriba a més de 50.

El sindicat de CCOO considera que l’absència de solucions i la constant postergació dels problemes només han conduït a una major frustració entre els treballadors i treballadores i per aquesta raó pensem que no podem continuar esperant mentre les condicions laborals i els serveis públics que s’ofereixen a la ciutadania de Reus es degradin.

Els actes reivindicatius programats tenen com a objectiu cridar l’atenció sobre aquesta problemàtica i pressionar per a una resposta ràpida i operativa per part de l’Ajuntament. El calendari d’accions serà comunicat en els pròxims dies, i des del sindicat es fa una crida a la participació activa de tota la plantilla.

Els representants de CCOO d’aquest ajuntament continuen compromesos amb la defensa dels drets dels treballadors i treballadores per millorar les condicions laborals, exigint al govern municipal una actuació immediata i responsable.