Els treballadors de l’EMT aposten pel pla de viabilitat de l’empresa, sense cap pèrdua de lloc de treball

Arran de les declaracions als mitjans de comunicació

El comitè d’empresa de l’EMT (Empresa Municipal de Transports), tenint en compte les declaracions que han sortit a diversos mitjans de comunicació, volem expressar el següent:

En primer lloc, els treballadors de l’EMT volem manifestar que els problemes de liquiditat no vénen del darrer exercici pressupostari. Ans al contrari, els problemes arrenquen des de fa, com a mínim, tres legislatures, quan es va decidir anar descapitalitzant progressivament l’empresa, amb la pèrdua de les instal•lacions i el desmantellament del taller mecànic, entre d’altres.

En segon lloc, l’empresa ha plantejat al comitè un pla de viabilitat (Projecte d’ajustament de l’oferta de transport públic urbà de Tarragona) en el qual està previst reduir una part dels serveis que fins ara s’han ofert a la ciutadania, un 4%. Si no s’aprovés aquest pla, la situació seria molt pitjor: s’eliminarien autobusos, i s’allargarien els temps de freqüència. Aquest punt el trobem especialment greu a la ciutat de Tarragona, per l’especificitat del seu territori, tenint en compte que no tothom es pot permetre agafar el cotxe i pagar l’aparcament.

En tercer lloc, tenint en compte que el consell d’administració està representat per tres partits polítics (PSC, 5; CiU, 3, i PP, 3), creiem que el més adequat és posar-se d’acord amb la proposta de pla de viabilitat que ha presentat l’empresa o presentar una alternativa viable.

Els treballadors de l’EMT, en definitiva, volem manifestar el nostre suport al pla de viabilitat presentat per l’empresa, sense que, en cap cas, hi hagi cap pèrdua de llocs de treball i volem incidir en la idea que  tots els partits polítics haurien de treballar conjuntament per al bé de tots els usuaris i la ciutadania en general.