Dimarts 19 de maig vam assistir a la jornada impulsada per la Plataforma Mercaderies per l’Interior, un espai de debat necessari on, amb dades i arguments sòlids, s’ha tornat a posar de manifest una realitat que fa temps que defensem: les mercaderies han de circular per l’interior de la província de Tarragona.
Aquesta proposta no és només una qüestió ferroviària. És una aposta de territori, de mobilitat sostenible i de sentit comú. Traslladar el trànsit de mercaderies cap a l’interior permetria descongestionar l’AP-7 i alliberar pressió sobre la línia ferroviària de la costa, actualment saturada i essencial per al desplaçament diari de milers de persones treballadores i usuàries del transport públic.
Parlem d’una mesura amb beneficis clars: més fiabilitat ferroviària, més capacitat i més places per als trens de viatgers, menys accidents a la carretera, menys emissions contaminants i una contribució real als objectius de descarbonització.
Des de CCOO defensem una mobilitat que posi al centre les persones, el territori, la seguretat i el servei públic. Tarragona necessita infraestructures útils, sostenibles i pensades per al futur.



