Demà, 16 de desembre, es reprenen les mobilitzacions del personal de l’Administració de justícia amb noves concentracions de protesta en les seus judicials de tot Espanya

Els sindicats denuncien que el Ministeri de Justícia continua negant-se a negociar les modificacions de les condicions de treball que es contenen en el Projecte de llei d’eficiència organitzativa del servei públic de justícia que s’està tramitant al Congrés.

Per a CCOO l’aprovació d’aquesta llei en els termes del projecte presentat pel Govern posa en joc milers de llocs de treball dels jutjats i tribunals, instaura la mobilitat forçosa i permet rebaixar sense negociació les retribucions del personal de justícia.

L’articulat de la llei d’eficiència organitzativa permet ampliar la competència territorial dels nous tribunals d’instància (que substituiran els actuals jutjats) a dos o més partits judicials limítrofs a dues o més províncies, sense estar previst que a les oficines que assumeixin competències d’un altre partit judicial o província es vegi incrementat el nombre de treballadors i treballadores. Molt al contrari, per a CCOO s’apunta cap a una reducció dràstica del nombre de llocs de treball a les oficines que deixin de tenir competències.

A això s’hi suma que aquesta mesura causarà un evident perjudici a la ciutadania que veurà com els jutjats se situaran, en molts casos, a centenars de quilòmetres del seu domicili; una justícia allunyada de la ciutadania, davant del principi de proximitat que es defensa des de CCOO.

En les mobilitzacions convocades, que es reprenen demà després de les concentracions realitzades els dies 22 de novembre i 2 de desembre, els treballadors i les treballadores de l’Administració de justícia reclamen garanties que no hi haurà pèrdua de llocs de treball, ni rebaixes en les retribucions, ni processos forçosos de mobilitat funcional o geogràfica.

Exigeixen així mateix la negociació de les noves relacions de llocs de treball de les oficines judicials i del Registre Civil i el manteniment de centres de destí concrets als quals es pugui optar en els concursos de trasllat, davant del model que es planteja consistent en el fet que aquest lloc de treball concret sigui assignat de manera discrecional i forçosa pels responsables funcionals de les noves oficines.

Finalment, CCOO  i  la  resta  de sindicats exigeixen al Ministeri de Justícia que  en aquesta nova llei s’incorporin modificacions de  la Llei orgànica del  Poder  Judicial  que millorin les expectatives de promoció interna  i  carrera professional del personal  i  que tots els llocs de treball siguin proveïts per  personal  titular mitjançant concursos de trasllat i ofertes d’ocupació pública  que continguin totes les places vacants.

Concentracions EN HORARI DE 10 A 10.30 HORES

BARCELONA:
Ciutat de la Justícia (entrada de Gran Via Corts Catalanes, núm. 111)

GIRONA:
Palau de Justícia – Pl. Josep Maria Lidon i Corbí, núm. 1