CCOO es consolida com a primera força sindical a Tarragona

Un cop mantinguda la reunió anual de la Comissió de seguiment d’eleccions Sindicals de Tarragona als serveis territorials de Tarragona, es confirma oficialment el que des de CCOO ja havíem avançat, que CCOO de les Comarques de Tarragona i Terres de l’Ebre revalida, un cop més, la seva condició de primer sindicat de la província, una vegada tancats els processos electorals de 2023, any de finalització del període de concentració d’eleccions sindicals dels darrers quatre anys.

Superats més de 45 anys d’eleccions sindicals democràtiques, CCOO continua revalidant la seva condició de primera força sindical, fins i tot ampliant el número total de delegats i delegades, respecte dels últims 4 anys suma 167 delegats i delegades més.

CCOO ha obtingut 2480 delegades i delegats dels 6423 que hi han a la demarcació, un 38,61% de representació, 99 més que el segon sindicat, UGT, (37,07%), seguits de molt lluny queden els altres sindicats, 3er USOC (5,26%), i 4art CGT (3,42%).

La resta d’opcions minoritàries i el sindicalisme corporatiu, format per diferents sindicats que tan sols atenen els interessos de certes agrupacions de persones treballadores, resta conjuntament amb un 15,64%, no arribant cap d’ells individualment ni tan sols al 2,4%

CCOO Tarragona confirma la seva condició de primer sindicat a la majoria dels sectors productius a la comarca: construcció, industries siderometal·lúrgiques, tallers de disminuïts psíquics, bugaderies industrials, masses congelades, hosteleria i turisme, arts gràfiques i manipulat de paper i cartró, banca privada, indústria càrnia, estacions de serveis, vidre i ceràmica, tèxtil i confecció, industria química, restauració, comerç del tèxtil, lleure educatiu…

CCOO és el sindicat majoritari a empreses tan importants i reconegudes del territori com Kellogg’s, Siemsa, Llaza World, Elix, Laboratoris Maverik, Bugaderia Industrial Ilunion, Recasens, Iqoxe, Productes del Café, Autocars Plana, Kronospan, La Saleta Care, Industries Teixidó, Fundació URV, Falck SCI, Quiron Prevención, Randstad, Fundació Vilaniu, Terra Cellars, Cenavisa, Termes Montbrió…

Durant el 2023 es constata la bona salut del sindicalisme de classe, que lluita per l’avenç de la societat en un sentit sociopolític ampli. CCOO i UGT representen el 75,68 % dels treballadors i de les treballadores del territori.

CCOO no només el primer sindicat a nivell de Tarragona, si no que també ho és a nivell de Catalunya i de l’Estat Espanyol.

També es consolida la tendència a la feminització del sindicat, amb un important increment de les dones delegades arribant al 44,92% del total de la representació sindical. Montse Margalef,  responsable d’Eleccions Sindicals de les Comarques de Tarragona per CCOO, “el sindicat està aconseguint penetrar en sectors precaris que són els feminitzats i majoritàriament ocupats per treballadors i treballadores joves, fet que està ajudant a una paulatina i constant regeneració de CCOO”.

Una altra dada rellevant és la implantació del sindicat a empreses on abans no hi havia representació. En les empreses de Tarragona on s’han convocat eleccions per primera vegada, CCOO ha aconseguit 182 nous delegades i delegats.