CCOO Tarragona convoca una assemblea de delegades i delegats per desmuntar el fals debat de l’absentisme

Sota el lema «L’absentisme, el fals debat de les empreses», el sindicat organitza una jornada a la Pobla de Mafumet el pròxim 24 d’abril, en el marc del Dia Internacional de la Seguretat i la Salut en el Treball.

La Unió Intercomarcal de CCOO de Tarragona ha organitzat una Assemblea de Delegades i Delegats per al pròxim divendres 24 d’abril de 2026. L’acte posarà el focus en com el concepte d’absentisme s’utilitza sovint de manera interessada per les empreses, desviant l’atenció del que realment importa: la salut de la classe treballadora i la prevenció de riscos laborals.


Programa de la Jornada

L’assemblea comptarà amb intervencions clau i una taula rodona per analitzar la situació actual de la salut laboral:

  • 11:00 h – Presentació: A càrrec de Meritxell Jansà, secretària de Salut Laboral de la Unió Intercomarcal de Tarragona.
  • 11:05 h – Intervenció: A càrrec de Mercè Puig, secretària general de la Unió Intercomarcal de CCOO Tarragona.
  • 11:15 h – Taula rodona: «L’Absentisme», amb la participació de Mònica Pérez (Responsable de Salut Laboral de CCOO de Catalunya) i Carles Pérez (Tècnic de Salut Laboral).
  • 12:15 h – Experiències: Espai dedicat a les vivències compartides per delegats i delegades del territori.
  • 13:00 h – Intervenció de tancament: A càrrec de Belén López, secretària general de la CONC.
  • 13:30 h – Cloenda de l’assemblea.

En la setmana del Dia Internacional de la Seguretat i la Salut en el Treball (28 d’abril), CCOO vol refermar el seu compromís amb la prevenció. El sindicat denuncia que el debat sobre l’absentisme no pot centrar-se només en el cost econòmic per a les empreses, sinó que ha d’abordar les causes d’arrel: la precarietat, l’estrès laboral i la manca de mesures preventives eficaces.

Amb les campanyes #MésPrevenció i #ActivaLaSalut, fem una crida a tota la representació sindical per formar-se i debatre sobre com protegir millor la salut de les persones treballadores als centres de treball.

absentisme tarragona 24 abril
Jornada Salut Laboral 28a 2026 (4)