CCOO refusa el plans del Govern per privatitzar la sanitat a Tarragona

El Govern de la Generalitat vol traspassar tota la sanitat tarragonina a un nou ens en el qual entraria capital privat

CCOO hem sabut que el Govern de la Generalitat té planejat traspassar tota la sanitat pública de les comarques tarragonines a un nou ens gestor, en el qual es possibilitaria l’entrada de capital privat. Hi participaria la Xarxa Sanitària i Social de Santa Tecla, empresa privada que ja té activitat concertada amb el Servei Català de la Salut. D’aquesta manera s’entén que recentment persones amb càrrecs de responsabilitat en aquesta empresa hagin estat nomenades  membres del Consell d’Administració de l’empresa pública Gestió i Prestació de Serveis de Salut (GIPSS).

CCOO s’oposa a aquest nou intent de desballestar l’ICS i privatitzar la sanitat pública catalana, introduint capital privat, per a la qual cosa és necessari canviar la naturalesa jurídica d’empreses públiques i consorcis.

Aquestes informacions que hem rebut sobre els projectes del conseller Boi Ruiz a Tarragona demostren que la nostra desconfiança amb el suposat ens públic que vol fer a Lleida estan plenament justificades. Boi Ruiz està teixint una teranyina entorn totes les empreses públiques i consorcis sanitaris amb la finalitat de lliurar la sanitat catalana al capital privat. Només així es poden explicar aquests ens misteriosos de naturalesa jurídica indeterminada, l’augment de la contractació en alguns centres privats mentre es redueixen brutalment en els centres públics i l’increment de la compra d’activitat que podria assumir l’ICS a centres aliens, mentre les seves instal·lacions funcionen molt per sota de la seva capacitat.

Cada vegada està més clar que Boi Ruiz, que pot tenir els dies comptats com a conseller, ha decidit accelerar els seus plans privatitzadors per tornar a la patronal amb un bon full de serveis.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 9 de maig de 2014