CCOO de Catalunya critica que Correos no pren cap mesura amb l’empresa de neteja SCT J Cordoba que no paga les treballadores i incompleix el plec

CCOO de Catalunya critica la passivitat i la permissivitat de Correos amb l’empresa de neteja SCT J Cordoba que no paga les seves treballadores de fa mesos, incompleix el plec de condicions i no compleix amb els requisits per ser adjudicatària d’un contracte públic.

El passat desembre l’empresa SCT- J Cordoba va ser adjudicataria de la major part dels lots de neteja de les dependències Correos al conjunt de l’Estat, i des del primer dia les seves treballadores estan tenint problemes de cobrament, falta d’alta a la Seguretat Social, problemes greus organitzatius i de prevenció de riscos laborals, elements que suposen un incompliment del contracte amb Correos.

No entenem com una empresa pública ha adjudicat la major part dels contractes al conjunt de l’Estat a una empresa cpm SCT JCordoba, en primer lloc, perquè no compleix l’obligació de tenir pla d’igualtat, ni compleix la seva obligació de tenir servei de prevenció propi. Cal recordar que tal com estableix la Llei de contractes del sector públic, per ser adjudicatària d’un contracte públic s’està obligat a complir amb aquestes qüestions per poder ser adjudicatària d’un contracte públic.

Amb tot i això, des del nostre sindicat volem denunciar la passivitat i la permissivitat amb què Correos està tractant aquest tema, ja que tots els fets esmentats han estat posats en coneixement de la direcció de l’empresa i, fins i tot, s’ha presentat una denúncia davant del Ministeri d’Hisenda i Funció pública amb la petició de rescissió del contracte per incompliments greus i sistemàtics del plec.

Des de CCOO de Catalunya ja hem denunciat totes aquestes qüestions davant de la Direcció Especial de la Inspecció de Treball, direcció que ja ha actuat i sancionat en diverses comunitats. Ara cal que Correos posi fil a l’agulla, rescindeixi el contracte a una empresa que no havia d’haver estat adjudicatària mai, perquè no compleix els requisits, i es posi fi a la situació que pateixen les treballadores les quals a hores d’ara no han cobrat les nòmines de juliol, ni agost, ni les pagues extraordinàries.

Concentració a Tarragona 13/09/2023
Oficines de Correus a Tarragona