“No és absentisme: és manca de prevenció!”

CCOO de Lleida ha commemorat el Dia Internacional de la Seguretat i la Salut en el Treball, amb una concentració i la lectura del manifest que el sindicat havia preparat per a aquest dia.

La concentració que s’ha fet el matí del dia 29, a les portes del sindicat, ha comptat amb la presència d’una cinquantena de delegades i delegats que han guardat un minut de silenci per les 6.683 víctimes d’accidents de treball i les 726 víctimes d’accidents in itinere, entre elles 20 persones mortes! El dia 16 de maig, es farà la jornada sindical.

El lema del 28 d’Abril d’enguany és “No és absentisme: és manca de prevenció!” i posa l’èmfasi en les deficiències de prevenció que hi ha a les empreses. CCOO tenim tres objectius prioritaris: reforçar la qualitat de la gestió de la prevenció a les empreses, posar fi a l’infraregistre de malalties professionals, començant pel càncer laboral, i, per últim, la necessitat de reforçar el marc normatiu per a la prevenció efectiva dels riscos psicosocials. Si voleu tenir més dades sobre la sinistralitat laboral a les nostres comarques i llegir l’anàlisi i les solucions que proposa el sindicat, llegiu l’article “Lleida encapçala les pitjors dades de sinistralitat laboral” de la secretària de Salut Laboral de CCOO de Lleida, Cristina Pena.