Sanció al bisbat de Sant Feliu per resitir-se als requeriments de la Inspecció de Treball

Arran de les denúncies interposades per CCOO

La Inspecció de Treball i Seguretat Social de Barcelona ha estès acta d’infracció al bisbat de Sant Feliu de Llobregat com a conseqüència de diversos incompliments en relació amb la Llei de prevenció de riscos laborals.

Com es recordarà la Federació de Construcció i Fusta de CCOO va formular dues denúncies davant els incompliments en relació amb les obres de construcció de la seu del bisbat que es realitzen a Sant Feliu per incomplir la normativa de seguretat i salut dels treballadors.

La Inspecció va procedir a visitar l’obra en dues ocasions. En la primera va observar l’existència de riscos de caiguda d’altura, causa principal dels accidents greus i mortals en la construcció i va requerir la presa de mesures per evitar ”el risc de caiguda a diferent nivell dels treballadors d’empreses contractistes i subcontractistes. I, en general, es requeria el compliment de la normativa de prevenció de riscos laborals”.

En la segona visita, per comprovar si s’havia atès al requeriment la Inspecció va comprovar que ”les proteccions col•lectives no són les previstes normativament” i va indicar que la ”recepció de materials s’haurà de fer per un lloc segur no per les finestres”.

Com a conseqüència de l’incompliment dels requeriments la Inspecció de Treball, en relació a les deficients mesures de protecció col•lectives, ha formulat acta d’infracció a la constructora ESTRUCTURES COTANO BLANES 2009, S.C., i, solidàriament, al BISBAT DE SANT FELIU, que actua com a promotora i contractista principal de proteccions col•lectives.

També s’ha estès acta d’infracció directament contra el BISBAT DE SANT FELIU, atès que els seus coordinadors de seguretat en l’obra no van informar la Inspecció dels reiterats incompliments dels seus requeriments en matèria de seguretat i salut, que, si bé feien constar en el llibre d’incidències, no eren atesos per les constructores que participaven en l’obra.

Alfred Bienzobas, responsable de salut laboral de la Federació de Construcció i Fusta de CCOO de Catalunya lamenta que hagi estat necessari arribar a sol•licitar la intervenció de la Inspecció per cridar l’atenció de les autoritats eclesiàstiques entorn de la seguretat i la salut dels treballadors que construeixen obres per a l’Església.

Al mateix temps, el responsable de CCOO lamenta que els portaveus del bisbat, procedissin a responsabilitzar davant els mitjans de comunicació que les faltes de mesures de seguretat ”esporàdiques” eren imputables als treballadors, i a més s’acusés els delegats sectorials de CCOO de ”falta de professionalitat i instrumentalització política”.

Alfred Bienzobas manifesta, en nom de la Federació de Construcció i Fusta de CCOO, que l’acta de la Inspecció posa en el seu lloc tan desafortunades declaracions i dóna per conclòs l’incident i anuncia que, en breu, es dirigirà al Sr. bisbe de Sant Felíu proposant realitzar una visita conjunta a les obres del bisbat, possiblement el proper 28 d’abril, Dia internacional de la seguretat i la salut dels treballadors.