Vaga indefinida al servei de la neteja de Correos

A partir del 28 de novembre i per protestar contra l’impagament de les nòmines des de fa sis mesos per part de l’empresa adjudicatària, i en contra de la passivitat de Correos, CCOO convoca vaga indefinida de les treballadores de SCT-JCordoba. L’empresa és adjudicatària de la major part dels lots de neteja de les dependències de Correos al conjunt de l’Estat des del desembre. Des del primer dia les seves treballadores han patit problemes de cobrament, falta d’alta a la seguretat social, problemes greus organitzatius i de prevenció de riscos laborals. Tot plegat suposa un incompliment del contracte amb Correos. Les treballadores porten sense cobrar des del mes de juny, l’empresa adjudicatària està desapareguda i Correos no aporta solucions.

Des de CCOO volem denunciar que aquesta situació es dona com a conseqüència del model de licitació de Correos, que adjudica la contracta mitjançant subhasta, i és la responsable d’aquesta situació, perquè SCT-JCordoba no compleix amb els requisits necessaris per ser adjudicatària d’un contracte públic, com tenir un pla d’igualtat aprovat o complir amb la normativa de riscos laborals.

El passat mes d’octubre, Correos va aprovar al seu Consell d’Administració rescindir el contracte a SCT i va fer pública una nova licitació, sense tenir en compte el deute existent entre SCT i les treballadores, qüestió per la qual aquesta licitació ha quedat deserta.

Des del nostre sindicat demanem que Correos jugui el seu paper com a empresa pública que és i assumeixi la responsabilitat amb les treballadores que hi treballen a través de contractes com els de neteja. En conseqüència, exigim que es doni solució a les treballadores que porten mesos netejant i sense cobrar.