Vaga durant Setmana Santa del servei de recollida de brossa a Calafell

La plantilla de l’empresa pública CEMSSA RSU ha decidit convocar vaga davant la falta de voluntat negociadora de la direcció de l’empresa per assolir un nou conveni col·lectiu

Els treballadors i treballadores de l’empresa municipal de Calafell CEMSSA RSU han decidit convocar vaga durant la Setmana Santa perquè la direcció de l’empresa reprengui les negociacions per a un nou conveni col·lectiu.

Fa gairebé un any que es va constituir la Comissió Negociadora per a la negociació d’un conveni col·lectiu per a la plantilla de la recollida de brossa de Calafell. Després de moltes reunions on la part social va presentar diferents propostes per aconseguir un acord, a mitjan novembre de l’any passat i davant la sorpresa dels representants dels treballadors i treballadores, l’empresa va decidir aixecar-se de la mesa de negociació tot i que va assegurar que el mes de gener del 2023 ens tornaríem a reunir.

A principis de març d’enguany, veient que la direcció de l’empresa no es movia, vam sol·licitar la represa de les negociacions al més aviat possible. Davant la manca de resposta a aquesta petició, el conjunt de la plantilla, en l’assemblea celebrada el passat dia 21 de març va decidir convocar vaga amb l’objectiu d’aconseguir un acord que faci possible la signatura d’un conveni col·lectiu.

Els treballadors i  les treballadores de CEMSSA RSU faran vaga, tret que s’arribi a un acord abans d’aquestes dates, del 3 al 10 de març (ambdós inclosos).

La convocatòria de vaga s’ha registrat al Departament d’Empresa i Treball de Tarragona, que ha convocat ambdues parts per a l’acte de mediació el dia 28 de març a les 10 h.