Treballar a l’aire lliure a l’estiu

El mes de maig passat es va publicar el Reial decret llei 4/2023 que, entre altres disposicions, incorpora algunes mesures de caràcter laboral relacionades amb la seguretat als llocs de treball on hi ha exposició a altes temperatures.

En sectors com el de la construcció, les persones treballadores es troben en una situació d’especial vulnerabilitat, ja que l’exposició a fenòmens meteorològics és habitual per a molts oficis. Per això és urgent fer les modificacions necessàries per afrontar aquestes circumstàncies i garantir una protecció adequada de les persones exposades.

Així mateix, la Fundació Laboral de la Construcció, sensible al problema de l’exposició a la calor, durant aquests anys ha elaborat diferents recursos informatius per donar a conèixer la problemàtica de l’exposició a temperatures altes, així com recomanacions amb diverses mesures per prevenir-los. Exemples d’aquests recursos són:

Aquí podreu consultar altres entrades al Blog de la Fundació Laboral de la Construcció.