Taller sobre l’avaluació dels riscos ergonòmics amb perspectiva de gènere

La Federació d’Habitat de CCOO de Catalunya ha organitzat, per al proper 19 de març, un taller sobre els riscos ergonòmics per a formar a delegats i delegades de prevenció en l’aplicació pràctica de l’eina descriptiva desenvolupada per CCOO de Catalunya, centrada en l’avaluació ergonòmica des d’una perspectiva de gènere dels llocs de treball, i on s’inclouran propostes per a l’adaptació dels procediments d’avaluació en les pimes.

Amb aquesta activitat transmetrem, per tant, eines i criteris d’actuació perquè els nostres delegats i delegades puguin intervenir sindicalment en la millora de les condicions de treball i de la protecció de la salut de les persones treballadores, i de la qualitat de les activitats preventives que es realitzen a les empreses.

D’aquesta manera contribuirem a l’impuls de l’Objectiu 2 de L’Estratègia Espanyola de Seguretat i Salut en el Treball 2023-2027 (EESST), relatiu a les noves formes d’organització del treball (línies d’actuació 2.2), així com l’Objectiu 3 (línies d’actuació 3 i 4) i l’Objectiu 5 (línies d’actuació 3 i 4).

Programa del taller “L’avaluació dels riscos ergonòmics amb perspectiva de gènere”

• Dia: 19/3/2024
  • Horari: de les 10hh a les 13.30h
  • Via Laietana, 16 4a planta, Sala 46
10hIntervenció del Sergio Morán, Secretari de Salut Laboral de la Federació d’Habitat de CCOO Catalunya.
10.10hLa preparació de l’avaluació ergonòmica: treball de camp i sindical.
11.30hDescans
11.50hAplicació pràctica de l’eina descriptiva amb perspectiva de gènere per a la gestió del risc ergonòmic.
12.50hConclusions
13.30hCloenda