Es trasllada a l’assemblea de delegades i delegats de neteja d’edificis i locals de Catalunya la proposta actual de les negociacions en el conveni

Portem diversos mesos de negociació del conveni de neteja d’edificis i locals de Catalunya. En la reunió d’ahir es va realitzar l’última reunió de la comissió negociadora del conveni i atesa la dilatació d’aquesta es trasllada una proposta per poder desencallar el conveni de neteja d’edificis i locals de Catalunya.

Avui s’ha realitzat una multitudinària trobada de delegades i delegats de neteja d’edificis i locals de Catalunya de CCOO i UGT, i després de debatre els pros i contres s’han fixat les condicions sobre les propostes de la mesa negociadora per a la propera reunió.

Des de l’inici de la negociació, CCOO i UGT de Catalunya sempre hem defensat que el conveni ha de descansar sobre tres potes. Per una banda, el sector necessita uns increments salarials que ens permetin guanyar-nos la vida amb salaris dignes.  Per una altra banda, el conveni ha de garantir que la reforma laboral pactada l’any passat tingui efectes en la lluita contra la precarietat, la temporalitat i la parcialitat involuntària. És per això que des dels dos sindicats creiem que cal blindar les qüestions de contractació, per evitar que les empreses acabin utilitzant de manera perversa allò que la reforma laboral pretén evitar.  Finalment, ha de garantir les millores socials.

Ahir, dia 22 de novembre de 2022, vam mantenir l’última reunió de la comissió negociadora, i és per això que avui s’ha traslladat a assemblea conjunta de delegades i delegats de CCOO i UGT, per establir les condicions en la negociació del conveni, que descansa sobre les tres potes plantejades per garantir els drets consolidats en el conveni anterior.