Des de CCOO ens desmarquem d’UGT a la comissió paritària de recollida de residus, viària i activitats de medi ambient a Barcelona i no signem la proposta de pagament dels increments salarials a la que es va arribar ahir

Hem arribat a aquesta decisió perquè el passat 31 de juliol les empreses que formen part del conveni de recollida de residus, neteja viària i activitats de medi ambient a Barcelona van incomplir els acords subscrits al mes d’Abril, per la via dels fets i sense tenir ni tan sols la decència de citar a la representació de CCOO per indicar el fet de que no complirien.

Des de la data de l’incompliment, fins al passat dijous, no vam rebre cap tipus de comunicació com a signants que érem de l’acord, qüestió per la que ja vam comunicar que el consideràvem abandonat per la part empresarial, i en conseqüència, sense efecte. Per això, ahir CCOO vam decidir no signar el nou acord que sí que ha signat la majoria sindical.

Per a CCOO, aquest fet representa un mal precedent i es perd amb aquesta signatura una oportunitat per fer saber a les empreses (FCC, CLD Sorigué, Prezero, Urbaser) i a l’Ajuntament de Barcelona que menysprear als treballadors i treballadores i als seus representants no els pot sortir gratuït.

Portem tres anys sense increments salarials, tenim el conveni caducat des de l’any 2018, i fruit d’això ens trobem amb problemes de classificació professional i categories, torns i adequació. Des de CCOO comencem avui a empènyer per canviar aquesta realitat que només beneficia a unes empreses que guanyen milions d’euros amb el nostre treball.