Condemnat a tres mesos de presó l’empresari que va amenaçar la seva plantilla amb acomiadar un 25 % de les persones treballadores si CCOO guanyava les eleccions sindicals

El jutge considera provat que l’empresari va incórrer en un delicte d’amenaces

La Federació d’Hàbitat de CCOO de Catalunya ha guanyat recentment la demanda que va interposar contra l’empresari de Groundl S.L. que va intentar coaccionar la plantilla amb l’amenaça d’acomiadaments massius i retallades en el sou si aquesta votava per CCOO a les eleccions sindicals. El jutge considera provat que en el procés d’eleccions sindicals del centre de treball del Prat de Groundl S.L. l’empresari Francisco B.C.P.B va convocar dues assembles al setembre i al novembre del 2019, quan s’estava en ple procés d’eleccions sindicals, per coaccionar la plantilla en el seu vot.

L’empresari, que va incórrer en un delicte d’amenaces, va vulnerar la llibertat sindical, un dret recollit a la Llei orgànica de llibertat sindical del 1985. Els delegats de CCOO, ja havien patit nombroses irregularitats i abusos en la constitució de la taula de les eleccions, comptaven amb diversos laudes i havien acudit també a la Inspecció de Treball i Seguretat Social per intentar redreçar la situació. Francisco B.C.P.B havia fet cas omís de totes aquestes resolucions o les havia complert parcialment, i va organitzar dues assemblees amb els treballadors de l’empresa per informar-los de la seva intenció d’acomiadar una quarta part de la plantilla, així com de fer retallades en el sou de la resta, si s’escollia un comitè d’empresa amb majoria de CCOO, extrem que els delegats van recollir en diferents gravacions d’àudio que el jutge ha acceptat com a prova. Aquest extrem ha estat, a més, corroborat pels testimonis dels delegats d’altres sindicats que concorrien a les eleccions, malgrat que els advocats de Francisco B.C.P.B van intentar al·legar que les assemblees eren purament de caire organitzatiu.

El jutge condemna a tres mesos de presó a l’acusat, així com al pagament de les costes del judici. La sentència encara pot ser recorreguda.

Des de CCOO de Catalunya no tolerarem cap mena de conducta antisindical, i seguirem prenent mesures contra aquestes pràctiques empresarials i en defensa dels drets socials i laborals de la classe treballadora.

Enllaç a la sentència