Celebrem la ratificació del conveni 189 de l’OIT, el primer pas per posar fi a la discriminació laboral de les treballadores de la llar

Amb motiu de la ratificació del Conveni 189 de l’OIT de les Treballadores de la Llar, aprovat per unanimitat del ple del congrés dels diputats d’ahir, des de l’Àmbit de Treballadores de la Llar i les Cures de CCOO de Catalunya celebrem aquesta notícia després de onze anys de lluita. Creiem que aquesta ratificació és sobretot necessària per posar fi a la discriminació laboral que han patit moltes dones en haver estat ubicades fins ara en un sistema especial dins del règim general de la Seguretat Social que les discriminava, ja que mantenia l’acomiadament per desistiment que de fet era un acomiadament lliure, i les excloïa de la prestació d’atur.

Aquesta ratificació només és el primer pas, però cal plasmar els drets en el marc jurídic per millorar a la pràctica, perquè encara que es ratifiqui el Conveni 189 de l’OIT no significa que, automàticament, s’equiparin els drets laborals de les treballadores de la llar als de la resta de persones ocupades. Es necessita també que el conveni tingui una implementació real, i que es garanteixi efectivament el compliment dels drets laborals, de cotització i de protecció social.

Hem de continuar treballant en les millores del col·lectiu, i des de CCOO de Catalunya, volem refermar el nostre compromís de continuar defensant els seus drets, i lluitar contra totes les discriminacions i desigualtats que les afecten.