CCOO i UGT desconvoquem la vaga de neteja d’edificis i locals de Catalunya

CCOO i UGT de Catalunya desconvoquem la vaga de neteja d’edificis i locals de Catalunya convocada per als dies 15 i 16 de desembre del 2022 davant l’acord assolit en la mediació i ratificat majoritàriament per l’assemblea de delegades i delegats del Conveni de neteja d’edificis i locals de Catalunya.

Després de diversos mesos de negociació del Conveni de neteja d’edificis i locals de Catalunya en la reunió d’avui de la Comissió Negociadora del conveni, en el marc de la mediació de vaga que s’ha perllongat dos dies, ha assolit un principi d’acord que ha estat ratificat en les assemblees de delegades i delegats.

La part social, davant la ratificació per part del 99,8 % de les delegades i delegats del principi d’acord, ha assolit una maratoniana mediació, decideix desconvocar la vaga per als dies 15 i 16 de desembre de 2022 a tot el sector de la neteja d’edificis i locals de Catalunya.

Des de l’inici de negociació, CCOO i UGT de Catalunya sempre hem defensat que el conveni ha de descansar sobre tres potes: per una banda el sector necessita uns increments salarials que ens permetin guanyar-nos la vida amb salaris dignes; per altra banda, el conveni ha de garantir que la reforma laboral pactada l’any passat té efectes en la lluita contra la precarietat, la temporalitat i la parcialitat involuntària, i, en tercer lloc, ha de garantir les millores socials. Sota aquestes premisses s’ha acordat:

Increments salarials:

• 2022, 1,5 %, a partir de desembre
  • 2023,  3 %
  • 2024, 2,5 %
  • 2025 3,25 %
  • Es manté l’antiguitat al conveni, antiguitat que garanteix un increment del 4 % cada 4 anys sense topall d’anys.

Contractació:

• Regulació del contracte fix discontinu, situant un redactat que eviti la utilització fraudulenta per part de les empreses.
  • Ultraactivitat indefinida del conveni.

Millores socials:

• Reducció de jornada màxima anual a partir de 2025 passa a 1.792 hores.
  • Canvi de redactat de la jornada màxima anual fixant com a jornada màxima anual efectiva per al 2023 de 1.800 hores anuals.
  • Llicència 3 dies per acompanyar als familiars de primer grau a tractaments de quimioteràpia i  radioteràpia.
  • Es manté l’articulat sobre jubilació parcial.